3p

Az Audi Hungaria Zrt. árbevétele 719 millió euróval (284,4 milliárd forint) nőtt tavaly, adózott eredménye pedig 11 millió euróval (4,352 milliárd forint) - hangzott el csütörtökön Győrben, az eredményeket bemutató éves sajtótájékoztatón.

Tavaly 8,436 milliárd euró (3337,450 milliárd forint) árbevételt ért el a vállalat, míg 2021-ben 7,717 milliárd eurót (3052,999 milliárd forint). Adózott eredménye 2022-ben 343 millió euró lett (135,698 milliárd forint), míg 2021-ben 332 millió euró (131,345 milliárd forint).

Több jármű, kevesebb dolgozó

Tavaly 1 677 545 motort gyártottak Győrben, 56 778-cal többet, mint 2021-ben. Járművekből 171 134 darab készült, 119-cel több, mint az előző évben.

A vállalat tavaly 220 millió euró (87,036 milliárd forint) értékben folytatott beruházásokat, amellyel az összes beruházás értéke a vállalat alapítása óta elérte a 12,172 milliárd eurót (4 815,486 milliárd forint).

Az Audi Hungaria Zrt. tavaly év végén 11 957 embert foglakoztatott, 26-tal kevesebbet, mint 2021-ben.

Alfons Dintner, az Audi Hungaria Zrt. igazgatóságának elnöke felidézte, hogy idén harminc éves a győri vállalat, és mára 5 millió négyzetméteren gyártanak.

119-cel több járművet gyártottak, mint 2021-ben. Fotó: Depositphotos
119-cel több járművet gyártottak, mint 2021-ben. Fotó: Depositphotos

Az elmúlt üzleti évben a félvezetők hiánya, a koronavírus-járvány, az orosz-ukrán háború és a viharos gazdasági helyzet ellenére is "tartották az irányt", a termelési volumen szintjét meg tudták őrizni, és biztosították a törzsgárda munkahelyeit.

Ezzel az Audi Hungaria tanúbizonyságát tette annak, hogy az Audi és a Volkswagen konszernen belül fontos szerepe van - mondta. Hozzátette: azzal, hogy 2024-től a Cupra Terramar gyártása is Győrben folyik majd, ez lesz az Audi-konszern első olyan telephelye, ahol több márkát gyártanak.

Alfons Dintner elmondta, bizakodó a jövőre nézve, mert nagy a megrendelésszámuk a motorgyártás, a járműgyártás és a szerszámgyártás területén egyaránt.

Kitért arra, hogy a feszült világpiaci körülmények ellenére az Audi Next Level elnevezésű startégiájának az célja, hogy ne kezelje, hanem alakítsa a helyzetet. Ennek egyik eszköze a kompetencia alapú szolgáltatások (Shared Competence Center - SCC) köre, illetve a közelmúltban megalapított leányvállalat, az Audi Hungaria Ahead Kft., amely beszerzési, pénzügyi és informatikai szolgáltatásokat nyújt a Volkswagen konszern számára.

Beszámolt arról, hogy folytatódik az elektromobilitásra átállás, a vállalatnál már zajlanak az előkészületek az elektromos motorok következő generációjának, valamint az új, modulrendszerű elektromos hajtáskoncepciók (Modularer E-antriebs-Baukasten – MEBeco) gyártására.

Patrick Heinecke, a vállalat IT, beszerzés és compliance területekért felelős igazgatósági tagja arról beszélt, hogy az Audi meghatározó gazdasági tényező Magyarországon, több mint 70 magyar beszállítóval rendelkezik, és a térség legnagyobb munkáltatója.

Les Zoltán, az Audi Hungaria járműgyártásért felelős igazgatósági tagja kiemelte, hogy a Cupra Terramar modelljének gyártási integrációja folyamatban van, április első két hetében az átállás miatt a gyártósoron termelési szünet lesz.

Még tárgyalnak a bérekről 

Németh Kinga személyügyért és szervezetért felelős igazgatósági tag kérdésre válaszolva azt mondta, hogy a vállalat és az Audi Hungaria Független Szakszervezet is azon dolgozik, hogy a jelenleg is zajló bértárgyalások esetében március 31-ig közös megállapodás szülessen.

A győri székhelyű Audi Hungaria Zrt. az Audi konszern tagja, az Audi és a Volkswagen konszern központi motorszállítója.

(MTI)

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!