Az importőr cég vezetői szerint ezt a lassan javuló gazdasági környezetben, a kínálativá alakult piacon a márka erőteljes modelloffenzívája alapozza meg - ismertette az MTI a Toyota Central Europe-Hungary Kft. csütörtöki budapesti sajtótájékoztatóján elhangzottakat. A Toyota az idei év során 14 új vagy felfrissített modellt vezet be.
László Richard Magyarországért felelős igazgató beszámolt arról, hogy a márka tavaly globálisan és Magyarországon egyaránt piacvezető volt.
Tavaly az előzetes adatok szerint a japán gyártó által eladott modellek száma megközelítette a 11 milliót. Ebből a 2023. első 11 hónapjának adatai szerint 3,3 millió teljesen elektromos jármű volt. November végéig a vállalatcsoport 10,2 millió új autót értékesített világszerte, ebből 8,6 millió volt Toyota, 745 ezer volt Lexus, 735 ezer volt Daihatsu és 120 ezer Hino.
László Richard kiemelte, hogy a 2023-ban 1 százalékkal zsugorodó magyarországi újautó-piacon a Toyota márkából 17 300 modell kelt el, ez a 14,6 százalékos növekedés 13,5 százalékos piaci részesedést hozott a márkának. Személyautóból 14 223 darabot, 7,2 százalékkal többet értékesítettek, míg kishaszonjárműből 3077 darabot. Ez utóbbi 67 százalékos bővülése 15 százalékos szeletet kanyarított ki a piacból.
A Toyota használtautó-hálózatában 4200 kocsit adtak el, amelyből 2700 Toyota volt.
A márkaigazgató kitért arra, hogy KINTO néven az idén elindul a cég mobilitási szolgáltatása, amelynek fő konstrukciója a tartós bérlet lesz.
Kárpáti László, a Lexus márkaigazgatója a márka egyértelmű növekedésére számít az idén. A sajtótájékoztatón jelezte: a prémium piacon a kereslet tavaly is töretlen volt Magyarországon, a regisztrációk száma 7 százalékkal bővült. A Lexus 47 százalékkal növekedve 1102 járművet adott el, ezzel részesedése 5,6 százalékos lett.
A márkaigazgató szerint a stabil piacon a Lexus jó eséllyel növekedhet négy új belépő modelljének és versenyképesebb értékesítési stratégiájának köszönhetően.
A sajtótájékoztatón elhangzott, hogy a Toyota magyarországi eladásainak 75 százalékát, a Lexus értékesítéseinek pedig 98 százalékát tették ki tavaly Magyarországon az elektrifikált autók. Míg a Toyota elektrifikált eladásainak túlnyomó részét az öntöltő hibrid elektromos modellek teszik ki, addig a Lexus esetében az eladások kétharmada öntöltő, és egyharmada a plug-in hibrid elektromos autó.
A Toyota Central Europe-Hungary Kft. négy európai országért - Lengyelországért, Szlovákiáért, Csehországért és Magyarorszért - felel, a legnagyobb európai márkaimportőr. Tavaly az importőrrel kapcsolatban lévő márkakereskedések 150 ezer Toyotát és 14 ezer Lexust értékesítettek.