3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A Toyota márka értékesítése akár bővülhet is 2024-ben Magyarországon, ahol az új autók eladásában további csökkenést prognosztizálnak a piac szereplői.

Az importőr cég vezetői szerint ezt a lassan javuló gazdasági környezetben, a kínálativá alakult piacon a márka erőteljes modelloffenzívája alapozza meg - ismertette az MTI a Toyota Central Europe-Hungary Kft. csütörtöki budapesti sajtótájékoztatóján elhangzottakat. A Toyota az idei év során 14 új vagy felfrissített modellt vezet be.

László Richard Magyarországért felelős igazgató beszámolt arról, hogy a márka tavaly globálisan és Magyarországon egyaránt piacvezető volt.

Tavaly az előzetes adatok szerint a japán gyártó által eladott modellek száma megközelítette a 11 milliót. Ebből a 2023. első 11 hónapjának adatai szerint 3,3  millió teljesen elektromos jármű volt. November végéig a vállalatcsoport 10,2 millió új autót értékesített világszerte, ebből 8,6 millió volt Toyota, 745 ezer volt Lexus, 735 ezer volt Daihatsu és 120 ezer Hino.

A Toyota tavaly globálisan és Magyarországon egyaránt piacvezető volt. Fotó: Depositphotos
A Toyota tavaly globálisan és Magyarországon egyaránt piacvezető volt. Fotó: Depositphotos

László Richard kiemelte, hogy a 2023-ban 1 százalékkal zsugorodó magyarországi újautó-piacon a Toyota márkából 17 300 modell kelt el, ez a 14,6 százalékos növekedés 13,5 százalékos piaci részesedést hozott a márkának. Személyautóból 14 223 darabot, 7,2 százalékkal többet értékesítettek, míg kishaszonjárműből 3077 darabot. Ez utóbbi 67 százalékos bővülése 15 százalékos szeletet kanyarított ki a piacból.

A Toyota használtautó-hálózatában 4200 kocsit adtak el, amelyből 2700 Toyota volt.

A márkaigazgató kitért arra, hogy KINTO néven az idén elindul a cég mobilitási szolgáltatása, amelynek fő konstrukciója a tartós bérlet lesz.

Kárpáti László, a Lexus márkaigazgatója a márka egyértelmű növekedésére számít az idén. A sajtótájékoztatón jelezte: a prémium piacon a kereslet tavaly is töretlen volt Magyarországon, a regisztrációk száma 7 százalékkal bővült. A Lexus 47 százalékkal növekedve 1102 járművet adott el, ezzel részesedése 5,6 százalékos lett.

A márkaigazgató szerint a stabil piacon a Lexus jó eséllyel növekedhet négy új belépő modelljének és versenyképesebb értékesítési stratégiájának köszönhetően.

A sajtótájékoztatón elhangzott, hogy a Toyota magyarországi eladásainak 75 százalékát, a Lexus értékesítéseinek pedig 98 százalékát tették ki tavaly Magyarországon az elektrifikált autók. Míg a Toyota elektrifikált eladásainak túlnyomó részét az öntöltő hibrid elektromos modellek teszik ki, addig a Lexus esetében az eladások kétharmada öntöltő, és egyharmada a plug-in hibrid elektromos autó.

A Toyota Central Europe-Hungary Kft. négy európai országért - Lengyelországért, Szlovákiáért, Csehországért és Magyarorszért - felel, a legnagyobb európai márkaimportőr. Tavaly az importőrrel kapcsolatban lévő márkakereskedések 150 ezer Toyotát és 14 ezer Lexust értékesítettek.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!