125 éves története során először alkoholos italt dob piacra a Coca-Cola, írja a Financial Times. A várhatóan 3 és 8 százalék közti szesztartalmú piát Japánban kezdik majd árusítani. Az amerikai cég ezzel belép a távol-keleti országban népszerű “Chu-Hi” alkoholosüdítő-piacra, melyet egyelőre olyan helyi brandek dominálnak, mint a Strong Zero, a Highball Lemon és a Slat.
Arról, hogy a Coca-Cola kipróbálja magát a Chu-Hi műfajban, már tavaly keringtek hírek, és bár a cég egyik vezetője, James Quincey tavaly novemberben nem is cáfolta, hogy napirenden van a dolog, pontos időtervről akkor még nem beszélt. Az alkoholos kísérlet végül múlt hónapban, a cég saját honlapján vált hivatalossá, amikor feltettek egy interjút Jorge Garduñóval, a cég japán részlegének vezetőjével, melyben az üzeltember a Chu-Hi-kalandot nevezte meg 2018 egyik lépésének - bár egyelőre csak "szerény kísérletként" hivatkozott rá, vagyis a cég még nem számít arra, hogy ezzel robbantanak bankot. Garduño azt is elmondta, hogy ez az italfajta a socsú nevű égetett szesz szénsavas vízzel való higításával, és plusz ízesítéssel készül.
A Chu-Hi italok a szerényebb, 3-8 százalékos alkoholtartalmuk miatt leginkább a sör és a fröccs vetélytársai, a nők körében különösen népszerűek. Az ízesítésben pedig vastagon jelen van a tikipus japán kísérletezőkedv, volt már belőle joghurtos, acerolás és bazsalikomos is.
A Coca-Cola már korábban is belenyúlt az alkoholba, de akkor még nem saját itallal. A '70-es években felvásároltak több kaliforniai borászatot és egy New York-i borászcéget, melyek segítségével aztán dobozos bort árultak a United Airlines repülőgépein.