2p

Japánban lesz kapható.

125 éves története során először alkoholos italt dob piacra a Coca-Cola, írja a Financial Times. A várhatóan 3 és 8 százalék közti szesztartalmú piát Japánban kezdik majd árusítani. Az amerikai cég ezzel belép a távol-keleti országban népszerű “Chu-Hi” alkoholosüdítő-piacra, melyet egyelőre olyan helyi brandek dominálnak, mint a Strong Zero, a Highball Lemon és a Slat.


Arról, hogy a Coca-Cola kipróbálja magát a Chu-Hi műfajban, már tavaly keringtek hírek, és bár a cég egyik vezetője, James Quincey tavaly novemberben nem is cáfolta, hogy napirenden van a dolog, pontos időtervről akkor még nem beszélt. Az alkoholos kísérlet végül múlt hónapban, a cég saját honlapján vált hivatalossá, amikor feltettek egy interjút Jorge Garduñóval, a cég japán részlegének vezetőjével, melyben az üzeltember a Chu-Hi-kalandot nevezte meg 2018 egyik lépésének - bár egyelőre csak "szerény kísérletként" hivatkozott rá, vagyis a cég még nem számít arra, hogy ezzel robbantanak bankot. Garduño azt is elmondta, hogy ez az italfajta a socsú nevű égetett szesz szénsavas vízzel való higításával, és plusz ízesítéssel készül.

A Chu-Hi italok a szerényebb, 3-8 százalékos alkoholtartalmuk miatt leginkább a sör és a fröccs vetélytársai, a nők körében különösen népszerűek. Az ízesítésben pedig vastagon jelen van a tikipus japán kísérletezőkedv, volt már belőle joghurtos, acerolás és bazsalikomos is.

A Coca-Cola már korábban is belenyúlt az alkoholba, de akkor még nem saját itallal. A '70-es években felvásároltak több kaliforniai borászatot és egy New York-i borászcéget, melyek segítségével aztán dobozos bort árultak a United Airlines repülőgépein.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!