Mindenki ismer olyan márkákat és termékeket, amelyek az elmúlt években, évtizedekben ikonokká váltak. Gondoljunk csak a Coca-Colára, a Marlboróra, vagy az Apple-re. Ezeknek a márkáknak közös jellemzője, hogy általában piacvezetők a saját szektorukban és gazdasági erejüknek köszönhetően komoly nyomást gyakorolhatnak a piac más szereplőire, gondolunk elsősorban saját beszállítóikra. A nyomott alapanyag-beszerzési árak és az egyes termékek életérzést is közvetítő szerepe mellett nagyobb árrést realizálhatnak, mint a kisebb, a piaci trendeknek jobban kitett versenytársaik. Nem elhanyagolható a marketing költség sem. A Coca-Colának például nem kell attól tartania, hogy ha esetleg megnyesi reklámkiadásait, akkor kevesebben ismerik majd a márkát. Lássuk a márkákat az árrés szerinti csökkenő sorrendben!

Harley-Davidson
Harley-Davidson

 

Enfamil
Enfamil

 

Coca-Cola
Coca-Cola

 

Jack Daniel's
Jack Daniel's

 

Monster
Monster

 

Marlboro
Marlboro

 

Apple
Apple