Az "egy euró egy egész vagyon, mely mosolyt csalhat egy gyermek arcára" kampány keretében az Ikea a 2006. november 18. és december 24. között eladott minden egyes plüssállat után, függetlenül annak árától, egy euróval támogatja az UNICEF és a Save the Children gyermekvédelmi szervezetek munkáját. A világméretű kezdeményezésben 23 ország vett részt, köztük Magyarország is két áruházzal.
Az öthetes kampányidőszakban elért eredmények jelentősen meghaladták az elvárásokat. Az egy évvel korábbi eredménynek közel másfélszeresét, hárommillió eurót sikerült összegyűjteni. Az Ikea vásárlói a tavalyi kampány időszakában világszerte közel hárommillió darabot vásároltak a termékekből. A magyarországi vevők is kivették a részüket a jelentős támogatásból: hazánkban mintegy ötvenezer plüssállatot vásároltak a fenti időszakban.
Az Ikea és az UNICEF nemzetközi projektjeinek célja elsősorban az olyan kezdeményezések támogatása, amelyek a gyermekek életkörülményeinek javítására, valamint a gyermekmunka felszámolására irányulnak. Az Ikea több mint tíz éve támogatja az UNICEF programjait, jelenleg Pakisztánban, Guineában, Bangladesben, Kirgizisztánban, Indiában és Romániában zajlanak közös gyermekvédelmi akciók.