3p

Több mint 30 millió jégkrém fogy a magyar piacon. Az idén a mangós és a popcornos termék a sláger. 

Az időjárás és az infláció miatt a hazai jégkrémgyártók mintegy 10 százalékos visszaesést jósolnak az idei eladásokban - derül ki a Nemzeti Agrárkamara körképéből

Magyarországon az éves fogyasztás mintegy 32 millió literre tehető hazai fogyasztás jelentős része is a melegebb hónapokban realizálódik. Ez azt jelenti, hogy minden magyar átlagosan kicsit több, mint 3 liter jégkrémet fogyaszt el – többségében a nyári szezonban.

A külföldi nagy gyártók mellett csaknem 50 hazai cég is foglalkozik jégkrémgyártással. Egy nemzetközi vállalat nagyüzeme mellett a hazai kkv-k képviselik a harmadik legnagyobb édesség-előállító szakágazatot hazánkban. A hazai gyártóktól évente mintegy 74 millió liter jégkrém kerül a belföldi és az export piacok boltjaiba. Európa legnagyobb jégkrémgyártója egyébként Németország, ahol az elmúlt évben 620 millió liter jégkrémet állítottak elő.

Visszaesés, újdonságokkal

A gyártók tapasztalatai szerint az idén mintegy 10 százalékos keresletcsökkenés látható a hazai piacon, ami részben az infláció miatti áremelésekkel magyarázható, ugyanakkor a fogyasztásra a hektikus nyári idő is negatív hatással volt.

A fogyasztók, bár a jégkrémvásárlások során is költség-tudatosabbak lettek, mint korábban, de az újdonságokra akadnak vevők.  A jégkrémgyártók folyamatosan kísérleteznek a különböző ízekkel és textúrákkal. A sós-karamellás, fűszeres vagy gyümölcsös jégkrémek egyre népszerűbbek, emellett a különböző textúrák, mint például ropogós vagy krémes rétegek, szintén divatosak lettek az elmúlt években. Az idei év nagy slágere a mangós és a popcornos jégkrém lett.

Kísérleteznek a gyártók. Fotó: PIxabay
Kísérleteznek a gyártók. Fotó: PIxabay

A különleges ízek mellett az úgynevezett alapízek a meghatározók a keresletben: a csokoládé, a vanília, az eper és a mandula. A kiszerelést tekintve a legtöbben a 100-249 milliliteres jégkrémeket választják, amelyek a piac 30 százalékát adják, de terjed az úgynevezett multipack és a „pint poharas” kiszerelés is. A hazavihető, dobozos csomagolás részesedése eléri a 48 százalékot.

Ugyanakkor míg a kedvenc ízekhez ragaszkodnak a fogyasztók, a márkahűség egyre kevésbé fontos a vásárlás során. A legtöbb jégkrém a kereskedelmi láncok saját márkás termékeiből fogy, ezeket követik hazánk legnépszerűbb gyártói márkái.

A gyártók a különleges ízek és textúrák mellett egyre nagyobb figyelmet szentelnek az egészséges életmódot követő, illetve az ételérzékenységgel élő fogyasztóknak is. Folyamatosan nő az igény a vegán, növényi alapú, vagy például a gluténmentes jégkrémek iránt.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!