2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az ukrán-orosz válság ellenére jól teljesített a Richter Gedeon az év első három hónapjában. A társaság szerda reggel közölt beszámolója szerint 88,5 milliárd forintos bevételt realizáltak, amely 3,1 százalékkal haladja meg a tavalyi év hasonló adatát, és 2,3 százalékkal magasabb az elemzői várakozásoknál.

A 2013-as januári-márciusi időszakkal összevetve a bruttó fedezet, vagyis az értékesítés és a közvetlen költség különbsége is nőni tudott idén 1,1 százalékkal, viszont tovább haladva a beszámoló főbb sorain már elmaradásokat látunk. Az üzleti tevékenység eredménye 32, míg az adózott eredmény 51 százalékkal maradt el a tavalyitól. Ez utóbbiban nagyon nagy szerepe van annak, hogy a kimutatott 3 havi pénzügyi eredmény a tavalyi 4,67 milliárdos pluszból 1,15 milliárdos mínuszba "váltott".

A piac azonban még ennél is gyengébb számokat várt a legnagyobb magyar gyógyszergyártótól, hiszen a portfolio.hu által megkérdezett 7 elemző 7,87 milliárdos adózott eredményvárakozásánál a tényleges adat 18,7 százalékkal magasabb.

Az euróban kifejezett adatok ugyanakkor alátámasztják Bogsch Erik vezérigazgató február eleji jóslatát, mely szerint a társaság bevétele euróban kifejezve nem fog nőni idén. (A forintban látható minimális plusz a forint gyengülésének tudható be az euróval szemben.) Az aggregált értékesítési adatok alapján euróban kifejezve ugyanis 1,3 százalékos a mínusz, amely túlnyomó többségben a FÁK-piacok visszaesésének köszönhető. Azon belül is a 21,7, illetve 23,4 százalékkal zuhanó orosz és ukrán értékesítésnek. Rajtuk kívül még a lengyel piac mutat mínuszt, 14,8 százalékosat.

Ezekkel szemben dinamikus növekedést látunk az EU 15 (alapvetően Nyugat-Európa) piacán 26,3 százalékkal, az egyéb FÁK-piacokon 14,2 százalékkal, valamint a jóval kisebb méretű kínain (+6,3%), latin-amerikain (+37%) és az egyesült államokbelin (+55,1%). A magyar piac euróban számolva stagnált.

A kiadásoknál meg kell említeni az utóbbi időszakban felfutó értékesítési és marketing költségeket, amelynek idei 88,2 millió eurós értéke minimálisan (2,4%) kisebb a tavalyinál. Jelentősebben, 9,9 százalékkal csökkent az igazgatási és egyéb működési költségsor, 2,7 százalékkal nőtt viszont a kutatási és fejlesztési költségek szintje.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!