2p

Megroggyanhat a Fidesz a Novák-botránytól? Kitört a belharc a pártban?
Mi lesz az uniós pénzekkel és a magyar gazdasággal?

Online Klasszis Klubtalálkozó élőben Lengyel Lászlóval -
vegyen részt és kérdezzen Ön is a Pénzügykutató Zrt. vezetőjétől!

2024. február 28. 15:30

A részvétel ingyenes,
regisztráljon itt!

Az idei második negyedévet is veszteséggel zárta a Chrysler, a nagy amerikai járműgyártók közül az egyetlen, amely még nem heverte ki a világméretű gazdasági válságot.

A társaság hétfőn közölt gyorsjelentése szerint az adózás utáni veszteség 172 millió dollár volt, 25 millióval kevesebb az egy évvel korábbi 197 millió dolláros veszteségnél. A Chrysler mellett a Jeep és a Dodge márkájú kocsikat és teherautókat is gyártó csoport 407 ezer gépjárművet értékesített, 22 százalékkal többet az egy évvel korábbinál, a vevők azonban jórészt autóflottát vásárló amerikai vállalatok, autókölcsönzők és kormányhivatalok voltak, amelyek alacsonyabb árakat tudnak kialkudni, a bevétel így csak 8,2 százalékkal nőtt, 10,5 milliárd dollár volt az április-júniusi időszakban.

A tavaly június óta az olasz Fiat irányítása alatt működő cég nagy vetélytársa, a General Motors a Chryslerrel ellentétben már visszafizette az állami támogatás nagy részét, az első negyedévet közel 900 millió dolláros nyereséggel zárta, és várhatóan a héten megjelenő második negyedéves eredményei is pozitívak. A másik nagy rivális, a Ford kormányzati segítség nélkül élte túl a válságos tavalyi évet, júniusban pedig már sorban az ötödik negyedévet zárta nyereséggel, profitja 2,6 milliárd dollár volt.

A Chrysler olasz vezetése azzal számol, hogy az év egészét tekintve legalább nullszaldós lesz a gazdálkodás, és akár minimális nyereséget is elérhetnek. Az év második felében több mint egy tucat új, vagy felújított modellt mutatnak be, egyebek között bevezetik az amerikai piacra a Fiat 500-as kisautót, amelyhez nagy reményeket fűznek.

A társaság az amerikai és a kanadai kormányzat összesen 15,5 milliárd dolláros tőkeinjekciójával tudott talpon maradni tavaly. Eddig 3,9 milliárdot fizettek vissza, a törlesztést 2014-re fejezik be a tervek szerint.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!