A vállalat konszolidált bevétele a Nemzetközi Pénzügyi Beszámolási Standard (IFRS) szerint 13,3 milliárd dollár a második negyedévben, ami a korábbi hasonló időszakhoz képest 9,3 százalékos növekedést jelent. Két, egymást követő veszteséges negyedév után az LG fordított, és 99,6 millió dolláros nettó profitra tett szert. Üzleti eredménye 145,8 millió dollár a negyedévben - ez az előző negyedévhez képest 21, az előző évhez képest pedig 25 százalékos növekedés.
A vállalat a harmadik negyedévre szerény növekedést vár, új termékeinek és kreatív marketingtevékenységének köszönhetően. Hosszú távon költségszerkezetének átalakításával és stratégiai beruházásokkal kívánja növelni profitabilitását.
Az LG házi szórakoztatással foglalkozó részlege (LG Home Entertainment Company) 2,7 százalékkal növelte eladásait, és 5 milliárd dolláron zárt, köszönhetően az értékesített televíziók megnövekedett számának és a piaci terjeszkedésnek. Az üzleti eredmény itt 83 millió dollár lett, ami 10 százalékkal jobb teljesítmény az előző negyedévinél, a jövőben pedig további növekedést vár a vállalat.
A mobiltelefonokkal foglalkozó részleg (LG Mobile Communications Company) eladásai 11,6 százalékkal nőttek, 3 milliárd dollárra. Így az üzleti eredmény vesztesége 49,8 millió dollárra csökkent, az előző negyedévben ugyanis ez majdnem kétszer ekkora volt. A vállalat új okostelefonok piacra dobásával és a kutatás-fejlesztés további támogatásával kíván még versenyképesebbé válni.
Háztartási készülékekkel foglalkozó részlegében (LG Home Appliance Company) 2,7 milliárd dolláros rekordeladást könyvelt el az LG - ez az előző negyedévhez képest 6,9, az előző évhez képest pedig 6 százalékos növekedés. Az üzleti eredmény 47,1 millió dollárnak adódott, ennek további emelése érdekében azonban a jövőben még energiatakarékosabb eszközökkel fog előállni a vállalat.
A légkondicionálókkal és energetikával foglalkozó részleg (LG Air Conditioning and Energy Solution Company) bevétele 1,7 milliárd dollár lett, ami 29,2 százalékos növekedést jelent az előző negyedévhez és 15,3 százalékosat az előző évhez képest. A részleg 40,6 millió dolláros - az előző negyedévhez képest 13 százalékkal magasabb - üzleti eredményt mutatott fel, és bízik a további növekedésben is.
MTI