A Telex nézett utána, hogy vajon mennyibe is került európai összehasonlításban az, hogy a YouTube-ot elárasztották a Fidesz, illetve a Fidesz narratíváját közvetítő hirdetések, amelyekkel biztosan találkozott az, aki használja a videómegosztó oldalt.
Nos, a Google (a YouTube tulajdonosa) adatai szerint áprilisban egész Európában a négy legtöbb pénzből futtatott politikai hirdetés közül négy - az első, a második és a negyedik legdrágább - a Fidesz, illetve az áttételesen feltehetően nagyrészt adófizetői pénzből működtetett Civil Összefogás Fórum (CÖF) nevéhez fűződött.
A toplista élén egy Magyar Péter ellen összerakott anyag, a második helyen az ellenzék vezetőit "Brüsszel alázatos szolgáiként" ábrázoló hirdetés, a negyediken a "háborúpárti" ellenzéket támadó anyag végzett, de a lista első húsz helyén összesen nyolc fideszes vagy CÖF-ös hirdetés található.
Az sem véletlen, ha valaki úgy érzi, ezek az anyagok a csapból is folynak, ugyanis áprilisban e nyolc hirdetést több mint 50 millió alkalommal játszotta le a YouTube. Ennek persze ára is volt, a CÖF az egész Európai Unió 2. a Fidesz a 4. legtöbbet költő politikai hirdetője volt, a legtöbbet futó hirdetéseikre egyenként 15-17 millió forintot költve (és ez csak a YouTube, hasonlóan durván költ a Fidesz és holdudvara például a Facebookon is).