2p

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

Egy állami pénzből gründolt alapítvány biztosítja a Mercedes V-osztályú, felsőkategóriás kisbuszt az építési és közlekedési miniszter számára. 

A hvg.hu azt írja, hogy kérdésükre a miniszter egy Lázár-infón azt mondta: „A Jövő Nemzedék Földje Alapítványon keresztül biztosítják számomra a kisbuszt”.

A Jövő Nemzedék Földje Alapítványt (JNFA) éppen úgy az állam alapította és növesztette nagyra állami vagyonból, mint a többi közérdekűnek mondott vagyonkezelő alapítványt.

Lázár János lett az alapítvány kuratóriumi elnöke – az ő feladata volt már 2018 óta a később a JNFA-hoz került mezőhegyesi állami gazdaság felvirágoztatása. A JNFA 2022-ben megkapta az államtól a ménesbirtokot 8,5 ezer hektár termőfölddel, valamint 15 milliárd forintot is kapott tőle.

Az Építési és Közlekedési Minisztérium nem tagadta, hogy a 2025-ben forgalomba helyezett járművet a tárcavezető használja, de azt állította, hogy azt nem az állam biztosítja. Arról nem adott tájékoztatást, hogy miért pont egy ilyen kisbusz került a miniszterhez és mennyiért.  

A Közbeszerzési és Ellátási Főigazgatóság szerint idén október közepéig 4,88 millió forintba került a jármű üzemben tartása. Mivel idén márciusban vették először nyilvántartásba, az átlagos havi üzemeltetési költség elérte a 600 ezer forintot.

A kisbusz alapáron közel 30 millió forintba kerül, és a lap szerint kilóg a minisztériumok megszokott járműflottájából.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!