A Politico arra volt kíváncsi, hogy az EP-választási kampány hajrájára fordulva mennyit költöttek politikusok, politikai pártok a két legnagyobb online hirdetési csatornán, azaz a Google és Meta felületein.
Nos, ha innen nézzük, akkor Magyarországnak igencsak jól megy, ugyanis a Fidesz bő kétszeresét költötte el április 30 és május 29-e között Google-hirdetésekre, mint bármelyik másik európai párt vagy pártcsalád. A Fidesz 230 ezer eurós összegéhez képest példáu az Európai Néppárt mindössze 78 ezer eurót költött, de a lista második helyére felkerült görög Új Demokrácia is csak 111 ezer eurót.
Ha ezt kiegészítjük a Meta április 27. és május 26. közti adataival, akkor még durvább a magyar kormánypárt kommunikációs offenzívája: a Metán további 637 ezer eurót (azaz közel 250 millió forintot) költött el a Fidesz, míg a második helyen végzett szélsojobboldali belga (flamand) párt, a Vlaams Belang csupán 281 ezer eurót.
És ezek persze csak a pártok hivatalos költései, de jól tudjuk, hogy Magyarországon például "civil" oldalról is erőteljesen megtámogatják a kormány üzeneteit. Ha a civil szervezetek és médiavállalatok adatait is a listára vesszük, akkor a Fidesz mögött a Mediaworks végzett a második helyen Európában a Google-hirdetésekre elköltött összegben, 117 ezer euróval.