3p

Mindkét platformon messze a legtöbbet költötte Európában a magyar kormány.

A Politico arra volt kíváncsi, hogy az EP-választási kampány hajrájára fordulva mennyit költöttek politikusok, politikai pártok a két legnagyobb online hirdetési csatornán, azaz a Google és Meta felületein.

Nos, ha innen nézzük, akkor Magyarországnak igencsak jól megy, ugyanis a Fidesz bő kétszeresét költötte el április 30 és május 29-e között Google-hirdetésekre, mint bármelyik másik európai párt vagy pártcsalád. A Fidesz 230 ezer eurós összegéhez képest példáu az Európai Néppárt mindössze 78 ezer eurót költött, de a lista második helyére felkerült görög Új Demokrácia is csak 111 ezer eurót.

 

Ha ezt kiegészítjük a Meta április 27. és május 26. közti adataival, akkor még durvább a magyar kormánypárt kommunikációs offenzívája: a Metán további 637 ezer eurót (azaz közel 250 millió forintot) költött el a Fidesz, míg a második helyen végzett szélsojobboldali belga (flamand) párt, a Vlaams Belang csupán 281 ezer eurót.

 

És ezek persze csak a pártok hivatalos költései, de jól tudjuk, hogy Magyarországon például "civil" oldalról is erőteljesen megtámogatják a kormány üzeneteit. Ha a civil szervezetek és médiavállalatok adatait is a listára vesszük, akkor a Fidesz mögött a Mediaworks végzett a második helyen Európában a Google-hirdetésekre elköltött összegben, 117 ezer euróval.

 

 

 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!