2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Március 1-től a boltoknak kötelező lesz jelezniük a vásárlóknak, ha "kisebb" lesz egy termék. 

A pénteki Magyar Közlönyben megjelent a zsugorflációra vonatkozó jogszabály végrehajtási rendelete, amely pontosan meghatározza, milyen plakátokkal kell jeleznie a boltoknak, ha egy termék kiszerelése megváltozik.

Ez az egyik: 

Ezzel a plakáttal kell jelezni a boltokban, ha egy termék kiszerelése változik. Forrás: Magyar Közlöny
Ezzel a plakáttal kell jelezni a boltokban, ha egy termék kiszerelése változik. Forrás: Magyar Közlöny
Ez meg a másik: 

Ez a másik plakát, amellyel jelezni kell, ha egy termék kiszerelése kisebb lett. Forrás: Magyar Közlöny
Ez a másik plakát, amellyel jelezni kell, ha egy termék kiszerelése kisebb lett. Forrás: Magyar Közlöny
A pénteken közzétett rendelet főként a plakátokra vonatkozik, a részletes szabályozás már januárban megjelent, amely a "legrammozásként", "zsugorflációként", "zsugorinflációként", "lopakodó áremelésként" ismert gyártói és kereskedői gyakorlatnak szeretne gátat szabni. 

Ahogy a Buksza - a Klasszis Média Lapcsoporthoz tartozó Mfor és Privátbankár mindennapi pénzügyekkel és kiskereskedelemmel foglalkozó szerkesztőségi blogja - korábban itt és itt beszámolt, a legfontosabb szabály a következő:

Ha egy adott termék esetén, a 2020. január 1. és 2023. július 1. között a gyártó által gyártottakhoz képest új, kisebb – így különösen kisebb tömegű vagy térfogatú – kiszerelési egység kerül forgalomba, a  kereskedő köteles a termék kereskedő általi forgalmazásának megkezdésétől számított 2 hónapig az érintett termék kapcsán feltüntetni a  kiszerelés változására utaló és a  kereskedelemért felelős miniszter által meghatározott tartalmú és formájú figyelemfelhívó tájékoztatást.

A gyakorlatban ezt azt jelenti, bármelyik termék esetében a 2020-tól 2023 közepéig terjedő időszakban árult kiszerelés a kiindulópont. Ha ehhez képest változik egy termék térfogata vagy tömege, akkor azt az adott üzletnek közölnie kell a vásárlókkal. A tájékoztatásnak pedig két hónapig fel kell tüntetni. 

 

 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!