2p

Vitézy Dávid azt is elmondta, hogy miért.

Vitézy Dávid, a kis különbséggel elbukott főpolgármester-jelölt visszatért egyik kedvenc hobbijához, a Lázár János építési és közlekedési miniszternek való üzengetéshez.

Friss Facebook-posztjában azt a kérdést teszi fel, hogy vajon romlik-e a MÁV szolgáltatásának a minősége, vagy mindig is ilyen volt.

"A válasz világos: látványosan romlik a helyzet. 2024 júniusában a magyar InterCity-k 42,9%-a volt “pontos”, azaz késett kevesebbet, mint 5 perc - tehát a távolsági vonatok 57,1%-a ennél többet. Ez az adatok gyűjtése óta mért legrosszabb érték, ilyen pontatlan évtizedek óta nem volt a MÁV"

- válaszol saját kérdésére a közlekedési szakember, aki hozzáteszi, hogy ugyan az állapotok romlása sok évtized "munkájának" eredménye, az elmúlt két év döntései azonban "jelentősen hozzájárultak" ahhoz, hogy még rosszabbá váljon a helyzet. Majd öt pontban foglalja össze, hogy mi ebből szerinte a jelenlegi közlekedési miniszter sara:

1. Leállt minden érdemi vasúti nagyberuházás, megszűntek az ezzel foglalkozó állami cégek, rohamosan romlanak a pályaállapotok - miközben kétséges értelmű autópályák és gyorsforgalmi utak fejlesztésére továbbra is százmilliárdokat költenek.
2. Leállítottak minden járműbeszerzést, visszamondták az új mozdonyokat, lemondták az új motorvonat- és IC-beszerzéseket, ráadásul egy új, központosított beszerzési rendszer miatt a régi járművek karbantartása is kritikussá vált.
3. Az olcsó vármegye- és országbérletek hatására jelentős bevétel tűnt el a rendszerből.
4. Az országos közlekedésszervező létrehozását lelőtték, semmilyen megrendelői kontroll nincs az állami monopóliumként működő MÁV fölött, lényegében egy államszocialista modellben működik a rendszer Európában egyedüliként.
5. A folyamatos átszervezések, költöztetések, miniszteri ugráltatások hatására a MÁV-csoport rosszabb szervezeti és morális állapotban van, mint a rendszerváltás óta bármikor.
 
Végezetül még egy odaszúrást helyezett el a bejegyzés végén Vitézy Dávid Lázár Jánosnak:
 
"Azt hiszem, fontosabb probléma ez, mint a Fanta narancstartalma."

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!