2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Vitézy Dávid azt is elmondta, hogy miért.

Vitézy Dávid, a kis különbséggel elbukott főpolgármester-jelölt visszatért egyik kedvenc hobbijához, a Lázár János építési és közlekedési miniszternek való üzengetéshez.

Friss Facebook-posztjában azt a kérdést teszi fel, hogy vajon romlik-e a MÁV szolgáltatásának a minősége, vagy mindig is ilyen volt.

"A válasz világos: látványosan romlik a helyzet. 2024 júniusában a magyar InterCity-k 42,9%-a volt “pontos”, azaz késett kevesebbet, mint 5 perc - tehát a távolsági vonatok 57,1%-a ennél többet. Ez az adatok gyűjtése óta mért legrosszabb érték, ilyen pontatlan évtizedek óta nem volt a MÁV"

- válaszol saját kérdésére a közlekedési szakember, aki hozzáteszi, hogy ugyan az állapotok romlása sok évtized "munkájának" eredménye, az elmúlt két év döntései azonban "jelentősen hozzájárultak" ahhoz, hogy még rosszabbá váljon a helyzet. Majd öt pontban foglalja össze, hogy mi ebből szerinte a jelenlegi közlekedési miniszter sara:

1. Leállt minden érdemi vasúti nagyberuházás, megszűntek az ezzel foglalkozó állami cégek, rohamosan romlanak a pályaállapotok - miközben kétséges értelmű autópályák és gyorsforgalmi utak fejlesztésére továbbra is százmilliárdokat költenek.
2. Leállítottak minden járműbeszerzést, visszamondták az új mozdonyokat, lemondták az új motorvonat- és IC-beszerzéseket, ráadásul egy új, központosított beszerzési rendszer miatt a régi járművek karbantartása is kritikussá vált.
3. Az olcsó vármegye- és országbérletek hatására jelentős bevétel tűnt el a rendszerből.
4. Az országos közlekedésszervező létrehozását lelőtték, semmilyen megrendelői kontroll nincs az állami monopóliumként működő MÁV fölött, lényegében egy államszocialista modellben működik a rendszer Európában egyedüliként.
5. A folyamatos átszervezések, költöztetések, miniszteri ugráltatások hatására a MÁV-csoport rosszabb szervezeti és morális állapotban van, mint a rendszerváltás óta bármikor.
 
Végezetül még egy odaszúrást helyezett el a bejegyzés végén Vitézy Dávid Lázár Jánosnak:
 
"Azt hiszem, fontosabb probléma ez, mint a Fanta narancstartalma."

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!