2p

Aprópénzért halászott el egy román cég Magyarország elől egy jó üzletet.

Lázár János, amióta építési és közlekedési miniszterként a MÁV is a felügyelete alá tartozik, több intézkedést is hozott, amelytől a vasúttársaság hatékonyabb és megbízhatóbb működését remélte - az eddigi nyári tapasztalatok azonban igencsak vegyesek az utazóközönség számára.

A MÁV egyik legnagyobb gondja a működőképes vasúti kocsik és mozdonyok hiánya.

"A vasúttársaság a dízeljárművek üzemeltetése terén komoly gondokkal küzd, legyen szó akár mozdonyról, akár motorvonatról. A legnagyobb problémát a 418-as (ex-M41) sorozatú mozdonyok elegendő számú forgalomba állítása okozza, de az orosz Metrovagonmas által gyártott, 416-as sorozatú „Uzsgyi” motorkocsiknak, a 426-os sorozatú Siemens Desiróknak és a 117-es sorozatú Bz-motorkocsiknak is csak kicsivel több mint a fele tud napi szinten dolgozni"

- írja az iho.hu közlekedési portál. Mivel a MÁV pénzhiány és a beszerzési idők hosszúsága miatt új mozdonyokat és kocsikat csak korlátozottan tud beszerezni, ezért használt dízeljárművek vételével szeretné enyhíteni a gondokat.

Erre jó lehetőség lett volna 46, Izraelben a forgalomból kivont IC3-as motorvonat megvásárlása, amelyről még tavaly kezdtek tárgyalásokat, azonban ezek megszakadtak az októberi izraeli terrortámadás miatt. Az üzlet azonban most mégis létrejött, csak éppen nem Magyarországgal, hanem a román Ferotrans TFI magán-vasúttársasággal, amely ebben szegmensben aprópénznek számító, szerelvényenként 16 millió forintos áron vásárolta meg a motorvonatokat (összesen 1,5 millió dollárért). Az IC3-asokat egyébként Dániában, Svédországban és Spanyolországban is használják, tehát Európában is ismert típus.

 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!