Lázár János, amióta építési és közlekedési miniszterként a MÁV is a felügyelete alá tartozik, több intézkedést is hozott, amelytől a vasúttársaság hatékonyabb és megbízhatóbb működését remélte - az eddigi nyári tapasztalatok azonban igencsak vegyesek az utazóközönség számára.
A MÁV egyik legnagyobb gondja a működőképes vasúti kocsik és mozdonyok hiánya.
"A vasúttársaság a dízeljárművek üzemeltetése terén komoly gondokkal küzd, legyen szó akár mozdonyról, akár motorvonatról. A legnagyobb problémát a 418-as (ex-M41) sorozatú mozdonyok elegendő számú forgalomba állítása okozza, de az orosz Metrovagonmas által gyártott, 416-as sorozatú „Uzsgyi” motorkocsiknak, a 426-os sorozatú Siemens Desiróknak és a 117-es sorozatú Bz-motorkocsiknak is csak kicsivel több mint a fele tud napi szinten dolgozni"
- írja az iho.hu közlekedési portál. Mivel a MÁV pénzhiány és a beszerzési idők hosszúsága miatt új mozdonyokat és kocsikat csak korlátozottan tud beszerezni, ezért használt dízeljárművek vételével szeretné enyhíteni a gondokat.
Erre jó lehetőség lett volna 46, Izraelben a forgalomból kivont IC3-as motorvonat megvásárlása, amelyről még tavaly kezdtek tárgyalásokat, azonban ezek megszakadtak az októberi izraeli terrortámadás miatt. Az üzlet azonban most mégis létrejött, csak éppen nem Magyarországgal, hanem a román Ferotrans TFI magán-vasúttársasággal, amely ebben szegmensben aprópénznek számító, szerelvényenként 16 millió forintos áron vásárolta meg a motorvonatokat (összesen 1,5 millió dollárért). Az IC3-asokat egyébként Dániában, Svédországban és Spanyolországban is használják, tehát Európában is ismert típus.