Az Alkotmányvédelmi Hivatal többször is meghallgatta a robbanós személyhívók ügyében érintett magyar cég, a BAC Consulting Kft. ügyvezetőjét, a magyar-olasz kettős állampolgárságú Cristiana Bársony-Arcidiaconót, ennek során a nő dokumentumokat adott át a hatóságnak – tudta meg a Telex.
Értesüléseik szerint a Cristiana Bársony-Arcidiaconónál lévő dokumentumok között voltak az ügylet során keletkezett számlák, bizonylatok és szerződések is. Ezek alátámasztják, hogy a csipogók beszerzése, értékesítése és legyártása mögött egy több (fedő)cégből álló hálózat állt.
Múlt héten több ezer személyhívó robbant fel libanoni és szíriai Hezbollah-tagoknál, szerdán pedig több száz adó-vevővel történt ugyanez. Az akció mögött sokan Izraelt sejtik, de a zsidó állam nem ismerte el, hogy köze lenne a történtekhez.
A felrobbant személyhívóknak a Gold Apollo nevű tajvani cég a licenctulajdonosa, ennek vezetője azonban egy velük szerződésben álló magyar céget, a budapesti székhelyű BAC Consultingot nevezte meg, mint a csipogók gyártásáért és forgalmazásáért felelős céget. Az ügyben a BAC Consultingon kívül érintett egy bolgár cég, a szófiai bejegyzésű Norta Global Ltd, amelynek norvég-indiai tulajdonosa mára már felszívódott.
A lap úgy tudja, hogy
a Norta Globalról és annak szerepéről Cristiana Bársony-Arcidiaconio is beszélt a meghallgatásain.
Információik szerint Cristiana Bársony-Arcidiacono az őt kihallgatóknak azt mondta: valójában a Norta Global Ltd. adta le a megrendeléseket a csipogókra, az eszközöket pedig közvetlenül Hongkongból szállították le a megrendelőnek, ezért a BAC Consulting nem is fizette meg a vámot, a személyhívók Magyarországon sem jártak.
A hatóság is úgy ítélte meg, hogy Cristiana Bársony-Arcidiacono csak egy stróman, aki nem ismerte az ügylet valódi hátterét, sem azt, mire kellenek a személyhívók. Ahogy azt sem tudja, hogy az eszközöket milyen útvonalon szállították, hol tárolták valójában, írja a Telex.
Az alapján, amit Cristiana Bársony-Arcidiacono a hatóságoknak elmondott, valamint az általa átadott dokumentumokból annyit sikerült megállapítani, hogy a szállítmány valószínűleg Tajvanról Hongkongba kerülhetett, majd onnan jutott be Libanonba. De hogy konkrétan hol készültek, még mindig nem lehet tudni.