3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A koronavírus okozta veszélyhelyzetben a magyar gazdaság támogatására, a munkahelyek megőrzésére hív fel a „Vedd a hazait! Védd a hazait!”  kampány – jelentette be az akciót elindító Magyar Termék Nonprofit Kft. ügyvezetője, Benedek Eszter.

Számos gyártói, kereskedői és vásárlói visszajelzés alapján azt tapasztalják, hogy mind több fogyasztó részesíti előnyben a külföldivel szemben a hazai előállítású árukat – tudatta az ügyvezető. Gazdasági nehézségek idején egyébként mindenhol fokozódik ez a fajta elkötelezettség, hiszen ily módon is oltalmazni kívánják saját országukat, közvetlen közösségüket. Erre erősít rá a „Vedd a hazait! Védd a hazait” kampány. Arra hívja fel a figyelmet, hogy most kiemelten fontos az a támogatás, amelyet tudatos fogyasztóként adhatunk. „A hazai termékek választásával nemcsak az itthon működő cégeket pártfogoljuk, hanem hozzájárulunk a munkahelyek megőrzéséhez is. Nem mellesleg garantált az is, hogy megbízható élelmiszerek kerülnek az asztalunkra – jegyezte meg Benedek Eszter. – Ez a fajta összefogás most elengedhetetlen ahhoz, hogy a magyar gazdaság talpon maradjon. A fogyasztók is átérzik ezt a felelősséget” – hangsúlyozta az ügyvezető.

Benedek Eszter, a Magyar Termék Nonprofit Kft. ügyvezetője
Benedek Eszter, a Magyar Termék Nonprofit Kft. ügyvezetője

A Magyar Termék Nonprofit Kft. elsődleges feladata immár 15 éve, hogy segítse a hazai gyártókat és vásárlókat a magyar eredetű áruk beazonosíthatóságában, és népszerűsítse ezeket. „Jelenlegi kampányunk első lépése az volt, hogy a közösségi felületeken lehetővé tettük a »veddahazait« profilképkeret beállítását, ezzel a felhasználók virtuálisan már csatlakoztak is a mozgalomhoz” – mondta el az ügyvezető. A Magyar Termék védjegyeket több mint 160 cég csaknem 4000 áruja és szolgáltatása használja, most mások bekapcsolódására is számítanak. Már az első visszajelzések is nagyon kedvezők, eddig ötven cég – köztük az Univer Product Zrt., a Törley Pezsgőpincészet Kft., a Gyulahús Kft. – társult az akcióhoz. A kereskedelmi láncok közül elsőként a CBA mondott igent, de tervezi ezt például az Auchan is. Az érdeklődők az amagyartermek.hu oldalon itt kapnak segítséget. A kezdeményezést népszerűsítő posztot itt, a kampányt támogató videót pedig itt lehet elérni.

 

A Magyar Termék márkanévről szólva Benedek Eszter ismertette: számos független felmérés szerint a hazai eredetet és megbízhatóságot jelző legismertebb és legelismertebb védjegy. A fogyasztók több mint 90 százaléka ismeri, és több mint 70 százaléka a megbízhatósággal azonosítja. Az ügyvezető szerint a járvány miatt kialakult speciális helyzetben még erősebb az a tendencia, hogy a vásárlók ezeket részesítsék előnyben, hiszen a védjegy független szakértői vizsgálatokkal a jogszabályi megfelelőséget is tanúsítja, különös tekintettel a termékbiztonságra és a helyes fogyasztói tájékoztatásra. „A vásárló hajlandó akár magasabb árat is fizetni az itthon gyártott biztonságos készítményekért – emelte ki az ügyvezető. – Kutatások is mutatják, hogy a Magyar Termék védjegyes áruért a vevők több mint fele (52,7%) kész 10 százalékkal is többet kiadni a külföldivel szemben.”

„A »Vedd a hazait! Védd a hazait!« reklámhadjárat természetesen a járvány múltán, hosszú távon is jó szolgálatot tehet a gazdaságnak, a gazdasági szereplőknek és a fogyasztóknak egyaránt” – tette hozzá Benedek Eszter, a Magyar Termék Nonprofit Kft. ügyvezetője.

 

A cikket a KNK PR&Media készítette

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!