2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Nagyot esett vissza a Suzuki Vitara értékesítése szeptemberben, de még így is a legnépszerűbb autó idehaza.

Tavalyhoz képest 30,15 százalékkal kevesebb új Suzuki Vitarát adtak el szeptemberben Magyarországon, ugyanakkor a gépjármű népszerűségét mutatja, hogy ezzel a 417 darabos értékesítéssel is a legnépszerűbb új autó volt az ősz első hónapjában. Igaz, a második helyezett Skoda Octaviából mindössze 3 darabbal fogyott kevesebb, míg a képzeletbeli dobogó harmadik helyére az Opel Astra került 298 értékesített egységgel.

200 feletti darabszámot ért még el a Suzuki Swift (216) és a Suzuki SX4 S-Cross (204) is, így nem meglepő, hogy az új autók piacát szeptemberben is a Suzuki uralta. A 992 eladott gépjármű 12,04 százalékos piaci részesedést jelentett. 10 százalék fölé nem jutott más gyártó, a második Ford piaci részesedése 9,66, a harmadik Opelé 9,42 százalék volt.

Suzukik minden mennyiségben

A piac egyébként 31,05 százalékkal nőtt éves összevetésben 2016 kilencedik hónapjában. A legalább 2,5 százalékos piaci részesedéssel bíró gyártók közül a Fordon kívül (34,7 százalék) a relatíve kevésbé népszerűek tudtak átlag felett nőni: a Toyota 48, a Renault 103, a Hyundayi 150,4, míg a Kia 41,41 százalékkal. Ugyanakkor az értékesítési élbolyhoz évek óta tartozó Suzuki mindössze 6,9 (köszönhetően a Vitara visszaesésének), a nemzetközi dízelbotrányban magát megégető Volkswagen pedig csupán 3,17 százalékos bővülésre volt képes. De még mindig jobban jártak, mint a Nissan, amelynek értékesítése 4,9 százalékkal visszaesett.

A JATO összefoglalója szerint idén immár 69 532 új autót értékesítettek Magyarországon, ami 25,3 százalékkal magasabb a tavalyi első kilenc hónap adatainál. A Vitara szeptemberi visszaesése ellenére az év nyertese eddig a Suzuki volt 56,2 százalékos növekedéssel, de átlag felett nőtt a Toyota (38,3 százalék), a Renault (53,8 százalék), a Hyundai (87,7 százalék) és a Kia (27 százalék) is. A többi gyártó bővülése 9 és 15 százalék között szóródik, kivételt itt is a Nissan jelenti a stagnálással felérő 0,1 százalékos plusszal.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!