Tavalyhoz képest 30,15 százalékkal kevesebb új Suzuki Vitarát adtak el szeptemberben Magyarországon, ugyanakkor a gépjármű népszerűségét mutatja, hogy ezzel a 417 darabos értékesítéssel is a legnépszerűbb új autó volt az ősz első hónapjában. Igaz, a második helyezett Skoda Octaviából mindössze 3 darabbal fogyott kevesebb, míg a képzeletbeli dobogó harmadik helyére az Opel Astra került 298 értékesített egységgel.
200 feletti darabszámot ért még el a Suzuki Swift (216) és a Suzuki SX4 S-Cross (204) is, így nem meglepő, hogy az új autók piacát szeptemberben is a Suzuki uralta. A 992 eladott gépjármű 12,04 százalékos piaci részesedést jelentett. 10 százalék fölé nem jutott más gyártó, a második Ford piaci részesedése 9,66, a harmadik Opelé 9,42 százalék volt.
Suzukik minden mennyiségben
A piac egyébként 31,05 százalékkal nőtt éves összevetésben 2016 kilencedik hónapjában. A legalább 2,5 százalékos piaci részesedéssel bíró gyártók közül a Fordon kívül (34,7 százalék) a relatíve kevésbé népszerűek tudtak átlag felett nőni: a Toyota 48, a Renault 103, a Hyundayi 150,4, míg a Kia 41,41 százalékkal. Ugyanakkor az értékesítési élbolyhoz évek óta tartozó Suzuki mindössze 6,9 (köszönhetően a Vitara visszaesésének), a nemzetközi dízelbotrányban magát megégető Volkswagen pedig csupán 3,17 százalékos bővülésre volt képes. De még mindig jobban jártak, mint a Nissan, amelynek értékesítése 4,9 százalékkal visszaesett.
A JATO összefoglalója szerint idén immár 69 532 új autót értékesítettek Magyarországon, ami 25,3 százalékkal magasabb a tavalyi első kilenc hónap adatainál. A Vitara szeptemberi visszaesése ellenére az év nyertese eddig a Suzuki volt 56,2 százalékos növekedéssel, de átlag felett nőtt a Toyota (38,3 százalék), a Renault (53,8 százalék), a Hyundai (87,7 százalék) és a Kia (27 százalék) is. A többi gyártó bővülése 9 és 15 százalék között szóródik, kivételt itt is a Nissan jelenti a stagnálással felérő 0,1 százalékos plusszal.
mfor.hu