A tájékoztatás szerint Mélykuti Tibor, a terméktanács elnöke, és Nigel Jones, az áruházlánc vezérigazgatója megállapodást írt alá, amelyben olyan közös célokat határoztak meg, melyek a belföldi piaci szereplők és a vásárlók érdekeit egyaránt szolgája.
A Tej Terméktanács arra törekszik, hogy a tejágazat piaci szereplői között szabályozott viszonyrendszer alakuljon ki, és rendelkezzenek azokkal az ismeretekkel, amelyek nélkülözhetetlenek a gazdasági tevékenység tervezhetőbbé tételéhez, valamint az eredményes működéshez. A terméktanács célja továbbá, hogy a tej és tejtermékek belföldi fogyasztása növekedjen és a tejágazat társadalmi megítélése javuljon.
A hazai beszállítók kiemelt partnereként a Tesco számára is fontos, hogy a tejágazat szereplői egységes rendszerben, azonos elvek alapján működjenek, ezzel is biztosítva a fogyasztók minőségi kiszolgálását - olvasható a tájékoztatóban. Az áruházlánc tapasztalatai ugyanis azt mutatják, hogy a fogyasztók egyre tudatosabbak, és egyre inkább a minőségi termékeket keresik.
Ezzel párhuzamosan folyamatosan nő a magyar termékek népszerűsége, forgalma is. A Tesco polcain a friss tej kategóriában kizárólag a magyar beszállítók, 100 százalékosan magyar tejét értékesíti. A társaság továbbá komoly erőfeszítéseket tesz a friss tej részarányának növelése érdekében az UHT - hosszan friss - tejjel szemben. Ennek eredményeként az UHT tej aránya a friss tejjel szemben 72-28 százalékról a 68-32 százalék felé mozdult el.
MTI