3p

NIS2: rohamosan közeleg a határidő, kerülje el a bírságot!
Mit jelent a gyakorlatban a NIS2 a vállalkozások számára?
Hogyan válasszunk szolgáltatót a megfelelőség biztosításához?
Milyen eszközökkel lehet erősíteni a védelmet és mit kell tenni, ha támadás ért minket?

NIS2 újratöltve - IT-biztonság a gyakorlatban

2024. június 18.

Részletek és jelentkezés itt!

Igazi időutazáson vehet rész azt, aki a Debrecen-Mátészalka vasútvonalon közlekedik. Az élményt igencsak beárnyékolja, hogy télen nem lehet kilátni az ablakon a kosztól, a WC-használatot jobb ha elfelejti, sötétben viszont "kellemes" félhomály fokozza az utazási élményt.

(Fotó: mateszalkaleaks.blog.hu)

A Debrecen-Mátészalka vasútvonalról nehezen lehetne elmondani, hogy megfelel a modern kor követelményeinek: szinte állandóak a késések, a pálya állapota miatt jó, ha 50 km/h-val közlekedhet a vonat, ráadásul ez a korszerűsítésnek és a modernebb kocsik beszerzésének is gátat szab. A hab a tortán pedig az, hogy bár korábban arról volt szó, 30 milliárd forintból uniós pályázat révén megvalósulhat a felújítás, az IKOP-projektek közül végül ezt a tételt kivette a fejlesztési tárca. Ennek pedig 825 ezer ember látja kárát.

A szakasszal azonban nemcsak a haladási sebesség a probléma, és az, hogy napjában mindössze egyetlen InterCity járat közlekedik, hanem az utazás körülményei is igencsak kifogásolhatók.

Télen nem lehet kilátni, annyira piszkosak a kocsik kívülről, nyáron a hőség idején az akár 60 fokos kocsik műbőrülése okoz gondokat, sötétedés után a világítás épp csak súrolja az elfogadható szintet, a WC használata pedig kisebb kalandtúrával is felér a piszok miatt.
(Fotó: regionalbahn.hu)

A Mátészalkaleaks blog az állapotok miatt a MÁV Start Zrt.-hez fordult, ahol részletes, ám kevésbé kielégítő válaszokat kaptak a felvetett panaszokat érintően.

1) A világítás alacsony színvonalát érintően a gond az, hogy folyamatosan kilopják az izzókat a kocsikból, amit a műhelyben pótolnak, ám az nem tart sokáig. "Mindazonáltal előfordul, hogy a folyamatos nagy mennyiségű pótlás miatt sajnálatosan akadozik az anyagellátás, ilyen esetben az utastéri izzók átcsoportosításra kerülnek" - válaszolta a MÁV. Vagyis az egyik vonalon közlekedő kocsikból áttesznek pár izzót a másik vonalra, hogy biztosítsák az elfogadható szintet és ne legyen járatkiesés.

Műbőr mindenhol
(Fotó: mfor.hu)

2) Miért rettentően koszosak a kocsik télen? A válasz nagyon egyszerű: a 21. században ott tartunk a "jobban teljesítő Magyarországon", hogy 0 fok körüli hőmérséklet esetén a MÁV nem végez külső mosásokat a kocsin. Vagyis azok nagyjából minimum 3 hónapig mosás nélkül közlekednek.

3) Talán a legabszurdabb a helyzet a WC-ket illetően. Kezdjük ott, hogy a MÁV válasza szerint "a téli időszakban a magasabb szintű belső tisztítások is csak korlátozottan valósulnak meg". Az időjárási viszonyok miatt ugyanakkor nemcsak a takarítás nem megy zökkenőmentesen, de a víztartályok feltöltése is elmarad. "A víztartályok szétfagyásának megelőzése érdekében a WC-k vízfeltöltésére nem kerül sor, mivel a szerelvényeket folyamatosan fűteni nem áll módunkban, illetve az álló kocsik tartályaiból a víz leengedésére nincs kapacitásunk" - részletezte válaszában a közlekedési társaság.

Hozzátették: "a vízhiány miatt a szappan és kéztörlő kihelyezése sem történik meg".

Vagyis ha elkerülhetetlen a WC használata, télen az utas nem fogja tudni leöblíteni a WC-t, mivel nincs víz. Ha nincs víz, kezet mosni sem tud, ezért szappan sem kell, és mivel kezet mosni nem lehet, nem kell a kéztörlő sem. Az okfejtés még éppen logikus is, ám meglehetősen abszurd és semmiképpen sem utasbarát.

Magyarország 21. század
(Fotó: mateszalkaleaks.blog.hu)

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!