A Renault, amely jelenleg a negyedik legkeresettebb márka Európában, riválisainál jóval nagyobb növekedési ütemet diktált eddig 2014-ben. Így nem tűnik teljesen megalapozatlannak az a kijelentés, amelyet Stefan Mueller tett korábban, vagyis, hogy a Renault ezüstérmes lesz 2017-re az európai piacon - írja az Autonews.
A Jato Dynamics adatai szerint a Renault eladásai az év első 5 hónapjában 11,7 százalékkal nőttek, mialatt az Opel 7,4, a Ford 7,2, a VW pedig 3 százalékos bővülést produkált. A különbség a francia márka és az Opel között 15,2 ezerre redukálódott a tavalyi 27,3 ezerrel szemben.
A Deutsche Bank elemzője szerint a Renault-ot az új kis crossovere, a Capture húzza felfelé, amelynek gyártási kapacitása 100 ezerrel nőtt az elmúlt időszakban. A trendek azt mutatják, hogy a kiskocsi egyáltalán nem kannibalizálja a Clio kombi változatát, az eladásokat pedig még inkább pörgetni fogják a hamarosan bemutatkozó modellek, mint pl. a Megane, amely már igencsak megérett a cserére.
Az Opelt sem kell azért félteni
Mindemellett nem szabad azt gondolni, hogy az Opel tétlenül nézi amint letaszítják a harmadik helyről. Az Európában legnagyobbnak számító német piacon például nő a részesedése és a Vauxhall is meg tudta védeni második helyét a briteknél. Az Opelnek is a kis terepjárója, a Mokka az egyik legnépszerűbb modellje, miközben komoly érdeklődést generál a szintén fiatal miniautó, az Adam. A Jato adatai szerint a Mokka eladásai 56, az Adamé 42 százalékkal nőttek január-májusban. Az ambiciózus célokért persze az Opelnek sem kell a szomszédba mennie, miután vezetője szintén a második helyet célozta meg a kontinens piacán, igaz ő határidőnek 2022-t nevezte meg.
Mit mond minderre a Ford?
A Ford vezetője arra a kérdésre, hogy mit gondol vetélytársai rövid- és középtávú céljairól, csak annyit mondott, hogy ők mindössze fenntartható és jövedelmező üzletet szeretnének, nem a helyezés a legfontosabb.
Szász Péter
mfor.hu