Eladja-e Agassi az Update tarhonyát?
3) Eladja-e Agassi az Update tarhonyát?
Mivel a társaság tehát csak az értékteremtési lánc egy szakaszát felügyeli, költségeinek jelentős részét a marketingtételek fogják kitenni. A tájékoztató szerint 3-4 millió eurós összegről beszélünk, amihez Schóbert Norbert a sajtótájékoztatón még azt tette hozzá, hogy Agassi szerződtetése több millió dollárt tesz ki. Vagyis a következő évek marketing költségvetése "kőbe van vésve", így a szabad cash-flow 3 éven belüli "megnegyvenszerezéséhez" a bevételek növekedésén át vezet az út.
Ha elfogadjuk a Buda-Cash érvelését, miszerint kirobbanó lesz a társaság bevétel arányos cash-termelése, és a 2017-es 1,2 milliárdos szabad cash-flow-hoz 2,2 milliárd bevétel is elegendő, még akkor is évi 36 százalékos bevétel-növekedésre van szükség 3 éven keresztül. A KBC elemzése szerint ugyanis az idei heti bevételi adatok alapján 2014-re a cég teljes éves bevétele 850-870 millió forint lesz.
Forrás: KBC Equitas
Mivel a tájékoztató szerint a növekedés motorja egyértelműen a nemzetközi piac lesz, így az a kérdés, hogy a megcélzott német, osztrák, brit, olasz, román, cseh, szerb és török fogyasztó rákap-e a Norbi Update termékekre. A sajtótájékoztatón elhangzottak szerint a világon jelenleg elérhető alacsony szénhidrogén tartalmú termékek jelentős részét, egészen pontosan egyharmadát a mintegy 300-féle Schóbert-termék teszi ki, de hogy ez azért van-e, mert még nem szúrták ki ezt a részpiacot, vagy mert nincs is nagyobb kereslet ezekre a termékekre, egyelőre nem tudni. Az például feltételezhető, hogy a magyar konyha update-re hangolt specialitásai (például túrós batyu, tarhonya) nem lesznek mindenhol sikertermékek, még ha Andre Agassi is fogja promótálni őket.
Az Agassi előtt lévő kihívás nem kicsi, ezt a cég már üzemelő szlovákiai franchise-hálózatának eredményei is mutatják. A tájékoztató szerint a 24 egységből álló update szlovák bolthálózatból befolyó jutalék a cég bevételének mindössze a 2 (!) százalékát tette ki, miközben a 86 egységből álló magyarországi a 2014 első heteiben realizált bevétel 67 százalékát termelte ki.
Forrás: KBC Equitas
4) Ha megvesszük, el tudjuk-e adni?
Ugyan ez nemcsak a Norbi Update Lowcarb problémája, de a magyar tőzsdén jelenleg nagyon alacsony a forgalom, érdemben szinte csak a négy blue chippel (Mol, OTP, Richter, Telekom) lehet kereskedni. A még 63 millió részvényt kibocsátó és 86 százalékos közkézhányadú CIG Pannóniának is mindössze 3,5 millió forintos átlagos forgalma volt az elmúlt 5 napban. Ehhez képest a Norbi Update Lowcarb 6 millió 48 ezer részvényéből a legjobb esetben is mindössze 2,2 millió részvény tartozik majd a közkézhányadba, ami előreláthatólag a "bevezetési eufória" elmúltával alacsony forgalmat generálhat. Márpedig, ha alacsony a forgalom, kicsi a likviditás, akkor nemcsak nehéz lesz eladni a részvényeket, de az értékesítési kockázat az alacsonyabb árfolyamban is látszódni fog.
mfor.hu