3p

Annak ellenére, hogy nem kizárt az első napokban az emelkedő árfolyam, közép és hosszabb távon mindenféleképpen jelentős kockázatokat hordoz a Norbi Update-részvények vásárlása.

Eladja-e Agassi az Update tarhonyát?

3) Eladja-e Agassi az Update tarhonyát?

Mivel a társaság tehát csak az értékteremtési lánc egy szakaszát felügyeli, költségeinek jelentős részét a marketingtételek fogják kitenni. A tájékoztató szerint 3-4 millió eurós összegről beszélünk, amihez Schóbert Norbert a sajtótájékoztatón még azt tette hozzá, hogy Agassi szerződtetése több millió dollárt tesz ki. Vagyis a következő évek marketing költségvetése "kőbe van vésve", így a szabad cash-flow 3 éven belüli "megnegyvenszerezéséhez" a bevételek növekedésén át vezet az út.

Ha elfogadjuk a Buda-Cash érvelését, miszerint kirobbanó lesz a társaság bevétel arányos cash-termelése, és a 2017-es 1,2 milliárdos szabad cash-flow-hoz 2,2 milliárd bevétel is elegendő, még akkor is évi 36 százalékos bevétel-növekedésre van szükség 3 éven keresztül. A KBC elemzése szerint ugyanis az idei heti bevételi adatok alapján 2014-re a cég teljes éves bevétele 850-870 millió forint lesz.

Forrás: KBC Equitas

Mivel a tájékoztató szerint a növekedés motorja egyértelműen a nemzetközi piac lesz, így az a kérdés, hogy a megcélzott német, osztrák, brit, olasz, román, cseh, szerb és török fogyasztó rákap-e a Norbi Update termékekre. A sajtótájékoztatón elhangzottak szerint a világon jelenleg elérhető alacsony szénhidrogén tartalmú termékek jelentős részét, egészen pontosan egyharmadát a mintegy 300-féle Schóbert-termék teszi ki, de hogy ez azért van-e, mert még nem szúrták ki ezt a részpiacot, vagy mert nincs is nagyobb kereslet ezekre a termékekre, egyelőre nem tudni. Az például feltételezhető, hogy a magyar konyha update-re hangolt specialitásai (például túrós batyu, tarhonya) nem lesznek mindenhol sikertermékek, még ha Andre Agassi is fogja promótálni őket.

Az Agassi előtt lévő kihívás nem kicsi, ezt a cég már üzemelő szlovákiai franchise-hálózatának eredményei is mutatják. A tájékoztató szerint a 24 egységből álló update szlovák bolthálózatból befolyó jutalék a cég bevételének mindössze a 2 (!) százalékát tette ki, miközben a 86 egységből álló magyarországi a 2014 első heteiben realizált bevétel 67 százalékát termelte ki.

Forrás: KBC Equitas

4) Ha megvesszük, el tudjuk-e adni?

Ugyan ez nemcsak a Norbi Update Lowcarb problémája, de a magyar tőzsdén jelenleg nagyon alacsony a forgalom, érdemben szinte csak a négy blue chippel (Mol, OTP, Richter, Telekom) lehet kereskedni. A még 63 millió részvényt kibocsátó és 86 százalékos közkézhányadú CIG Pannóniának is mindössze 3,5 millió forintos átlagos forgalma volt az elmúlt 5 napban. Ehhez képest a Norbi Update Lowcarb 6 millió 48 ezer részvényéből a legjobb esetben is mindössze 2,2 millió részvény tartozik majd a közkézhányadba, ami előreláthatólag a "bevezetési eufória" elmúltával alacsony forgalmat generálhat. Márpedig, ha alacsony a forgalom, kicsi a likviditás, akkor nemcsak nehéz lesz eladni a részvényeket, de az értékesítési kockázat az alacsonyabb árfolyamban is látszódni fog.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!