A cég az MTI-hez eljuttatott szerdai közleményében hangsúlyozza: jól indult a 2012-es szezon a jégkrém-gyártók és -forgalmazók számára, mivel már májusban és júniusban is voltak olyan hosszú, forró időszakok, amelyek a vásárlókat a termék fokozott vásárlására késztették.
Kárai Anita, a GfK Hungária szakértője a közlemény szerint elmondta: a 2012 áprilisától júniusáig tartó időszakban minden harmadik háztartás vásárolt dobozos jégkrémet, alkalmanként átlagosan két dobozzal, nagyjából havi egy alkalommal.
A GfK összesítése szerint az olcsóbb és a drágább termékek is jobban fogynak, és továbbra is három fő értékesítési csatornája van a dobozos jégkrémeknek: a mennyiség több mint harmada a diszkontokban fogy, másik 31 százaléka a hipermarketekben, míg negyede a szupermarketekben.
A csokoládé és a vanília továbbra is a legkedveltebb ízek, de a gyártók újításainak köszönhetően a különböző mixek is egyre népszerűbbek - írja a GfK, hozzátéve: a júliusban és augusztus első hetében tapasztalható meleg miatt valószínűsíthető, hogy a főszezon is jól alakul, és tovább nő a dobozos jégkrémek eladása.
Július elején a nagyobb áruházláncok is arról számoltak be, hogy jelentős többletet mutatott a jégkrémek forgalma. Fodor Attila, a CBA kommunikációs igazgatója akkor elmondta: üzleteikben a jégkrémeknél jelentős, 35-40 százalékos forgalmi többletet regisztráltak, bár tavalyhoz képest visszafogottabb a kereslet; a vevők főként az olcsóbb pálcás és a családi kiszerelésű fajtákat keresték.
Gillemot Katalin, az Auchan Magyarország Kft. kommunikációs vezetője ugyancsak arról számolt be, hogy nőtt a pálcás jégkrémek eladása is.
MTI