Mártonffy Béla hangsúlyozta, hogy a szervezet célja az idén indult hétéves uniós költségvetési ciklusban az átlagos éves termésmennyiség emelése 1 millió tonnával 3,5 millió tonnára. A zöldség-gyümölcs ágazat munkaigényéből fakadóan ezzel 100 ezer új munkahely jöhet létre.
A cél eléréséhez fontos, hogy a termelők jelen legyenek az export további növeléséhez lehetőségeket kínáló szakmai fórumokon, így a Fruit Logisticán is. Ezért az Agrármarketing Centrummal és a berlini magyar nagykövetséggel azon dolgoznak, hogy 2016-ban Magyarország kapja meg a vásár díszvendége címét jelentő úgynevezett vendégország státuszt - mondta Mártonffy Béla. A berlini vásár jelentősége nagy, mivel Németország a magyar zöldség-gyülmölcs ágazat termékeinek első számú felvevőpiaca, a kivitel nagyjából negyede a német piacra irányul - tette hozzá.
Tavaly az előzetes becslések szerint 75-80 millió euró értékben exportáltak a magyar zöldség-gyümölcs termelők Németországba, míg az ágazat teljes kivitele 350 millió euró értékű lehetett.
A német piacra irányuló magyar zöldségexport stabil volt 2013-ban, nagyjából 39 millió eurót tett ki, a gyümölcskivitel viszont a becslések szerint minden korábbinál nagyobb volt. A legnépszerűbb termékek a csonthéjasok, a diófélék, a dinnye és a fagyasztott gyümölcsök - mondta a FruitVeb elnöke.
A Fruit Logistica magyar nemzeti standján az idén 15 cég vesz részt, köztük több termelői szervezet, amelyek több ezer termelőt képviselnek. A péntekig tartó vásár első napján a magyar standot felkereste többek között Hans-Peter Friedrich német szövetségi mezőgazdasági és élelmezésügyi miniszter és Christian Göke, a berlini vásárvárost üzemeltető Messe Berlin GmbH ügyvezető igazgatója is.
Az idei Fruit Logisticán 84 országból csaknem 2600 kiállító mutatkozik be, a szervezők 120 országból összesen 58 ezer szakmai látogatóra számítanak, a vendégország Argentína.
MTI