Az új pénzügyminiszteri rendelet felsorolja azokat az ügyeket, amelyeket telefonon is lehet intézni. Ezek a következők: folyószámlával kapcsolatos tájékoztatás, adónemek közti átvezetés, hibás bevallással kapcsolatos tájékoztatás, változás bejelentés intézése, az adózónál ellenőrzést végző APEH alkalmazott személyazonosságának és a megbízólevele érvényességének ellenőrzése.
Az ügyfélnek először azonosító számot kell kérnie. Ez beszerezhető elektronikusan a központi rendszeren keresztül, vagy papír alapon is kérhető az adóhatóságtól. Az azonosító szám mellett közlik az ügyféllel annak alkalmazhatósági idejét, továbbá az ügyfélnek - aláírt nyilatkozattal - vállalnia kell, hogy az adóhatósággal folytatott beszélgetését rögzítik.
Telefonon is lehet majd adóügyet intézni
Telefonon is intézhetők egyes adóügyek július 1-jétől ügyfélazonosító számmal - az erről szóló a pénzügyminiszteri rendelet a csütörtöki Magyar Közlönyben olvasható.