1p

Telefonon is intézhetők egyes adóügyek július 1-jétől ügyfélazonosító számmal - az erről szóló a pénzügyminiszteri rendelet a csütörtöki Magyar Közlönyben olvasható.

Az új pénzügyminiszteri rendelet felsorolja azokat az ügyeket, amelyeket telefonon is lehet intézni. Ezek a következők: folyószámlával kapcsolatos tájékoztatás, adónemek közti átvezetés, hibás bevallással kapcsolatos tájékoztatás, változás bejelentés intézése, az adózónál ellenőrzést végző APEH alkalmazott személyazonosságának és a megbízólevele érvényességének ellenőrzése.

Az ügyfélnek először azonosító számot kell kérnie. Ez beszerezhető elektronikusan a központi rendszeren keresztül, vagy papír alapon is kérhető az adóhatóságtól. Az azonosító szám mellett közlik az ügyféllel annak alkalmazhatósági idejét, továbbá az ügyfélnek - aláírt nyilatkozattal - vállalnia kell, hogy az adóhatósággal folytatott beszélgetését rögzítik.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!