2p

Nyáron derült ki, hogy napirenden van a felcsúti kisvasút meghosszabbítása.

Tessely Zoltán, Felcsút és környéke fejlesztéséért felelős miniszteri biztos nyáron a Fejér Megyei Hírlapnak árulta el, hogy „a vál-völgyi kisvasút Vértesacsa felé való felújítása is hamarosan megindul”. Azóta persze kiderült, hogy a meglévő vonalon is működése óta több mint 12 millió forintos veszteséget voltak kénytelenek elkönyvelni. Éppen ezért a Párbeszéd képviselője, Kocsis-Cake Olivio írásbeli kérdést intézett Gulyás Gergely, Miniszterelnökséget vezető miniszternek azzal kapcsolatban, hogy uniós forrást is terveznek-e felhasználni a kisvasút meghosszabbításánál. 

"A támogatott beruházások egyaránt szolgálják a hazaszeretet elmélyítését és az ország megmaradását, valamint az egyes térségek vonzóbbá tételét a hazai és külföldi turisták szemében. A kormány, ahogy eddig, a jövőben is kiáll e számunkra meghatározó értékek és célok mellett" 

válaszolta a miniszter helyett Cseresnyés Péter, az Innovációs és Technológiai Minisztérium államtitkára. 

Hozzátette: a felcsúti kisvasút nem állami, hanem alapítványi beruházás keretében valósult meg. A fejlesztés célja pedig 

"a térségben meglévő és tervezett turisztikai és sportcentrumok összekötése volt olyan vasúti járműpark üzemeltetésével, amely az országban működő más kisvasutak mintájára kapcsolja össze az érintett körzeteket".  

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!