Tessely Zoltán, Felcsút és környéke fejlesztéséért felelős miniszteri biztos nyáron a Fejér Megyei Hírlapnak árulta el, hogy „a vál-völgyi kisvasút Vértesacsa felé való felújítása is hamarosan megindul”. Azóta persze kiderült, hogy a meglévő vonalon is működése óta több mint 12 millió forintos veszteséget voltak kénytelenek elkönyvelni. Éppen ezért a Párbeszéd képviselője, Kocsis-Cake Olivio írásbeli kérdést intézett Gulyás Gergely, Miniszterelnökséget vezető miniszternek azzal kapcsolatban, hogy uniós forrást is terveznek-e felhasználni a kisvasút meghosszabbításánál.
"A támogatott beruházások egyaránt szolgálják a hazaszeretet elmélyítését és az ország megmaradását, valamint az egyes térségek vonzóbbá tételét a hazai és külföldi turisták szemében. A kormány, ahogy eddig, a jövőben is kiáll e számunkra meghatározó értékek és célok mellett"
válaszolta a miniszter helyett Cseresnyés Péter, az Innovációs és Technológiai Minisztérium államtitkára.
Hozzátette: a felcsúti kisvasút nem állami, hanem alapítványi beruházás keretében valósult meg. A fejlesztés célja pedig
"a térségben meglévő és tervezett turisztikai és sportcentrumok összekötése volt olyan vasúti járműpark üzemeltetésével, amely az országban működő más kisvasutak mintájára kapcsolja össze az érintett körzeteket".