2p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A magyar Helyreállítási Terv egy része biztosan jó helyre kerülne: A V-Híd kilométerenként 4,85 milliárdból korszerűsítené a sík terepen futó Békéscsaba-Lőkösháza vasútvonalat. Ilyen drágán még nem épült Magyarországon vasútvonal.

Jávor Benedek korábbi EP-képviselő, a jelenleg Budapest brüsszeli képviselőjeként dolgozó ellenzéki politikus vett észre egy igen érdekes tételt az Európai Bizottság által jóváhagyásra javasolt magyar Helyreállítási Tervben.

A közlekedési fejezetben szerepel a Békéscsaba-Lőkösháza vasútvonal fejlesztése. A valóban leromlott, 30,3 kilométeres szakasz korszerűsítésére a terv 146,8 milliárd forinton szán, ez kilométerenként  elképesztő, 4,85 milliárd forintos árat jelent a teljesen sík terepen futó, folyókat, völgyeket nem keresztező vonal felújítására.

Mint a képviselő fogalmaz:

"A 4,85 md-os árszint megfelel az Európában tervezett gyorsvasúti (min. 250 km/h) hálózat teljesen új nyomvonalon létesített speciális pályáinak átlagos létesítési költségének."

A beruházásra a közbeszerzési tendert már tavaly megnyerte a Mészáros Lőrinchez köthető V-Híd Építő Zrt és a Strabag konzorciuma, igaz akkor még "csak" 126,8 milliárdos ajánlattal, de érthető, hogy ilyen inflációs környezetben a várható költségek növekedésével kell számolni.

Mindenesetre Jávor Benedek szerint ez a pályaszakasz lehet Magyarország legdrágább vasútépítési projektje, pedig a verseny eddig is erős volt, az eddigi csúcsot a szintén Mészáros Lőrinc érdekeltsége által épített, a debreceni BMW-gyárhoz vezető szárnyvonal tartotta, amely 3,6 milliárd forintért épülhet meg kilométerenként.

A politikus szerint ez az ügy jól mutatja, hogy valójában mennyire gondolja komolyan a magyar kormány a Brüsszel felé az uniós forrásokhoz való hozzáférés érdekében tett antikorrupciós vállalásait.

"Feketén-fehéren kiderül belőle, hogy a magyar kormány a még jóvá sem hagyott tervből is már úgy lop, mintha nem lenne holnap, és ez egyben világos útmutatás arra nézve is, hogy mi várható a jövőben. Az uniós pénzek továbbra is nyomtalanul fognak szétszivárogni a NER oligarcháinak zsebébe, a magyar kormány meg jól szórakozik a lóvá tett EU-n a következő uniós vétóig."

 

 

 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!