Előző évi teljesítménye alapján változatlanul a Lidl a legnagyobb forgalmú kereskedelmi lánc Magyarországon, 921,8 milliárd forintos becsült bruttó forgalommal - közölte a Trade magazin szerdán.
A kiskereskedelmi toplistát közreadó szaklap jelezte: a Lidl 2021-ben került a lista élére 2020-as forgalma alapján, és idén is megőrizte vezető helyét a napi fogyasztási cikkek (FMCG) piacán. A tájékoztatás szerint a második és a harmadik helyezett sem változott, a Spar 791,8 milliárd forint bruttó forgalmat, a Tesco 765,0 milliárd forint becsült bruttó forgalmat ért el 2021-ben.
A negyedik ismét a Coop 674,0 milliárdos, az ötödik pedig a CBA 569,0 milliárdos bruttó forgalommal. Az Auchan 464,3 milliárd forintos forgalommal a hatodik, a Reál 433,0 milliárddal a hetedik, a Penny Market 389,5 milliárddal a nyolcadik, az Aldi 384,0 milliárd forint becsült bruttó forgalommal a kilencedik a listán.
A toplistán a drogérialáncok a következők, a tizedik a dm 130,5 milliárdos előző évi forgalmával, majd a Rossmann következik 115,1 milliárd forinttal. A Trade magazin listája az eddigi 11 helyett már 12 szereplős, a Müller drogéria is megjelent, miután 57 milliárd forintos becsült forgalmával átlépte az 50 milliárdos belépési küszöböt.
A szaklap tájékoztatása szerint a toplistán minden lánc növelni tudta bevételét az előző évhez képest. A közleményben kiemelték azt is, hogy 2021-ben az előző évhez képest csaknem 54 százalékkal bővült az FMCG-szektor online forgalma, és elérte a 118 milliárdos értéket a GKID adatai alapján.
(MTI)