4p

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Nettó 500 millió forintos keretszerződést köthet a Terror Házát is fenntartó, Schmidt Mária-féle állami alapítvánnyal Balásy Gyula kommunikációs cégbirodalmának két oszlopos tagja. A kormánypropaganda végrehajtójának vállalkozásai a szerződéses összeg 75 százalékát biztosan megkapják.

Másfél évre nettó 500 millió forint (bruttó 635 millió forint) összegben szervezheti meg a Schmidt Mária nevével fémjelzett, a Terror Háza Múzeumot is fenntartó Közép- és Kelet-európai Történelem és Társadalom Kutatásáért Alapítvány (KKETTK) kommunikációját Rogán Antal tárcája alatt működő Nemzeti Kommunikációs Hivataltól százmilliárdos tételben munkákhoz jutó, a Fidesz edvenc plakátosaként emlegetett Balásy Gyula tulajdonában álló Lounge Design Kft. és New Land Media konzorciuma – derül ki az uniós közbeszerzési értesítőből. A KKETTK a keretösszeg 75 százalékára, azaz nettó 375 millió (bruttó 476,25 millió) forint lehívására vállalt kötelezettséget, azaz Balásyék ekkora összeget egész biztosan kiszámlázhatnak majd.

Ismét Balásy Gyula cégei intézhetik a Terror Háza kommunkiációját
Ismét Balásy Gyula cégei intézhetik a Terror Háza kommunkiációját
Fotó: Wikipedia

A kiírás szerint megyei, országos napilapokban, heti, kétheti és havi lapokban, közterületi hirdetési felületeken, elektronikus médiumokban (helyi, országos tv-, rádiócsatornák) és online hirdetési felületeken történő megjelenéseket és kapcsolódó szolgáltatásokat kell Balásyéknak megszervezniük, kiemelten:

  • kreatív marketing kommunikációs stratégia és márkakommunikációs tervezése, üzenetek megfogalmazása,
  • kreatív tervezés,
  • kreatív megvalósítás és gyártás,
  • médiatervezés,
  • médiafoglalás,
  • a KKETTK-nak a magyarországi lakosság egészét érintő rendezvényével kapcsolatos tájékoztató médiakampány lefolytatása,
  • magyarországi lakosság egészét érintő társadalmi témával kapcsolatos esemény kommunikációjával kapcsolatos médiatervezési és -vásárlási tevékenység,
  • több hónapos, tervezetten 3 hónapos médiakampányok lefolytatása tv, rádió, online, print és közterületi felületeken.

Balásy Gyula cégei ellen egyes szerződések miatt áprilisban indult nyomozás, de azóta is egyre-másra nyeri az állami megbízásokat.

A közbeszerzési eljáráson a másik induló a Rókusfaly Pál és Rókusfalvy Gábor cégeinek tulajdonában álló Roxer Kommunikációs Ügynökség volt.

A mostani közbeszerzési kiírásban rögzített nettó 500 millió forintos keretösszeg 18 hónapra nem kiugróan magas ahhoz képest, hogy a KKETTK-nak 2023 végén járt le egy 2021 őszén kötött, 27 hónapra szóló szerződése, melyet ugyancsak a Balásy-cégekkel kötött. Ez utóbbinak a keretösszege nettó 700 millió forint volt, és ebben a Trianon-emlékévvel kapcsolatos kommunikációs költségek is benne voltak.

Azt viszont mindenképpen ki kell emelni, hogy a Balásy-cégeknek kifizetett pr- és kommunikációs költségek elég jelentős tételt képeznek Schmidt Máriáék költségvetésén belül. A KKETTK 2021-ben 2 milliárd, 2022-ben 4,2 milliárd, 2023-ban pedig 891 millió forint igénybe vett szolgáltatást mutatott ki éves beszámolóiban. A médiamegjelenésekre akkor kötött 700 millió forintos keretösszeg így (mivel 2021-ben csak egy negyedéven keresztül volt hatályos a szerződés) az igénybe vett szolgáltatások egynyolcadát tette ki. Schmidt Máriáék közalapítványa 2021-ben 3,3 milliárd, 2022-ben 5,9 milliárd, 2023-ban pedig 2,8 milliárd forint támogatást kaptak a központi költségvetésből.

Az alapítvány 2023-as beszámolójában kitérnek a kommunikációra is, ott ez olvasható:

„A Közép- és Kelet-európai Történelem és Társadalom Kutatásáért Alapítvány kommunikációja egyrészt az alapítvány felületein (közösségimédia oldalak, honlapok, podcast-csatornák) folyik; ahol felhívja a figyelmet az intézetek rendezvényeire, programjaira, összehangolja a kommunikációt a társszervező intézményekkel, másrészt kapcsolatot tart a sajtóval; folyamatos médiaszerepléseket vállal, archiválja azokat (szöveg, kép és mozgókép formájában), valamint kiszolgálja a folyamatos médiaérdeklődést. Az alapítványhoz kötődő események médiakampányainak szervezése és megvalósulásának ellenőrzése is folyamatos.”

A KKETTK a legutóbb azzal került a hírekbe, hogy megjelentette a brüsszeli ereszmutatványáról elhíresülve a közéletbe visszatérő Szájer József interjúkötetét.

A közbeszerzések felülvizsgálatáról, a törvénytelenül kifizetett pénzek visszaszerzéséről Ligeti Miklóssal, a Transparency International Magyarország jogi vezetőjével beszélgettünk a közelmúltban:

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!