2p

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

Az már korábban kiderült, hogy a kormány a román féllel közösen egyetért a Budapest-Kolozsvár gyorsvasút létrehozásával, konkrét döntés azonban csak most született az ügyben.

A hétfői Magyar Közlönyben megjelent kormányhatározat megerősíti: a kormány a román féllel folytatott külgazdasági egyeztetések figyelembevételével egyetért a Budapest-Kolozsvár nagysebességű vasútvonal előkészítésével.

Ennek érdekében a kormány a Beruházási Előkészítési Alapból az idei évre 300 millió forintot tesz félre a fejlesztési tárca javára. Az előkészítési fázist 2019. december 31-ig kell megvalósítani. Emellett 2019-es évre ugyanerre a célra még 700 millió forintot kell majd biztosítania Varga Mihály nemzetgazdasági miniszternek.

Összesen tehát a korábbi hírekkel megegyezően 1 milliárd forintot már most elkölt a gyorsvasút létrehozására a kormány. Ennek ellenére egyhamar nem lesz a dologból semmi sem - tekintve a határozatban megszabott határidőket.

A kép illusztráció (Fotó: Pixabay)
A kép illusztráció (Fotó: Pixabay)

A fejlesztési miniszternek, Seszták Miklósnak 2020. január 31-ig kell elkészítenie az előkészítési fázis végrehajtásáról és az összeg felhasználásáról szóló jelentést.
2020. március 15-ig pedig el kell készítenie a konkrét előterjesztést is a beruházás megvalósításáról.

A projekt egyébként számos kérdőjelet felvet, különös tekintettel annak megtérülési idejére. A Mátészalkaleaks civil csoport számításai szerint ugyanis fél évezred alatt sem térülne meg a projekt, a román szakemberek mindössze választási kampányszövegnek tartják az elképzelést.

Köllő Gábor, a kolozsvári műszaki egyetem professzora képzelgésnek tartja a TGV-t. "Csak Nyugat-Európában, a Távol-Keleten és a világ még néhány helyén vannak nagysebességű vonatok". Egy Kolozsvár és Budapest közötti TGV-hez szerinte az egész pályát át kellene építeni, azt pedig kétli, hogy erre bárkinek is lenne pénze, hiszen ez iszonyatos költségekkel járó beruházás lenne.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!