Töretlenül bővül az energiaitalok népszerűsége, noha túlzott fogyasztásuk komoly veszéllyel jár - olvasható a pénteki Népszavában. A lap a Nielsen piackutató friss adatait idézve arról ír, hogy az elmúlt 12 hónapban 15 százalékos volt a növekedés. 2018 júniusa és 2019 májusa között csaknem 32 milliárd forintért adtak el energia- és sportitalokat. A legnépszerűbbek a 2,5 decis, cukros, ízesítetlen verziók.
Az energiaitalok térhódítása különösen a fiatalok körében aggasztó: az Országos Élelmezés- és Táplálkozástudományi Intézet (OÉTI) korábbi felmérése szerint minden ötödik 10-14 éves gyerek fogyaszt energiaitalt reggelire, ami európai összehasonlításban is kimagaslóan rossz mutató - hívta fel a figyelmet a Magyar Kardiológusok Társasága (MKT). A magyar kamaszok 78 százaléka iszik energiaitalt, közülük 13 százalék rendszeres nagyfogyasztó.
A kardiológusszakma álláspontja szerint az energiaitalok esetében a legnagyobb veszélyt a nagy cukor- és koffeintartalom jelenti, amely szívritmuszavar kialakulásához vezethet a rendszeres fogyasztóknál.