Mindezt a tó közepén, egy katamaránon jelentették be a hajózási szezonindító sajtótájékoztatójukon pénteken, ahol Veigl Gábor vezérigazgató elmondta, hogy
az év első öt hónapjában a tavalyi rekordévet is 35 százalékkal, közel 90 ezer utassal meghaladta a komp forgalma, a szállított kerékpároké pedig 50 százalékkal nőtt. A hajózási szezon kezdetétől már több mint kétszer annyi utast szállítottak a tásaság hajói, mint 2021-ben.
Visszatért a kedv a hajóbérlésekre és partnerrendezvényekre is, így kerékpár- és futóversenyek, spinning komp és veterán autófelvonulás is helyet kapott a kínálatukban - tette hozzá a cégvezető.
A közelmúltban indult online jegyvásárlási lehetőséget júniusban 15 százalékos kedvezménnyel népszerűsítik. Tájékoztatása szerint a július 2-án kezdődő nyári főszezonban mintegy 10 százalékkal több hajó indul majd, mint az elmúlt években, ami a fő útvonalakon napi 8-9 járatot jelent. 17 kikötőből indulnak menetrendi, 15-ből séta és nosztalgiahajók, míg 9-9 kikötőben lesz elérhető a varázshajó és bulihajó program - írja az MTI.
A vezérigazgató elmondta, a 75 százalékban állami tulajdonban, 25 százalékban 21 tóparti önkormányzat kezében lévő, mintegy 11 milliárd forint alaptőkéjű Bahart a tavalyi évet közel 4 milliárd forintos forgalommal, és kiemelkedő adózás előtti eredménnyel zárta. Az eredményből - amit a tulajdonosok döntése alapján fejlesztésekre kell fordítani - több mint 2,5 millió forint ingatlanértékesítésekből származik.
Az ezek nélkül vett eredmény, ami több mint 400 millió forint, messze meghaladta a korábbi évek átlagát a növekvő forgalomnak és a hatékonyságnövelő intézkedéseknek köszönhetően.
"Idén az árbevétel várhatóan meg fogja haladni a 4 milliárd forintot, hiszen a jelek szerint a három fő ágazatunk, a komp, a menetrendi hajózás, és a vitorláskikötő ágazat is erősebben teljesíthet, mint tavaly" - fogalmazott a cégvezető.
Hozzátette, a társaság kiegészítő szolgáltatására, a vízépítési tevékenységre is folyamatos a megrendelés. Örvendetesnek nevezte, hogy a korábbi, 6,6 milliárd forintos állami tőkeemelésnek is köszönhetően bővültek a társaság fejlesztési forrásai. Mintegy tízmilliárd forintot kívánnak fordítani négy új hajó vásárlására és kikötőfejlesztésekre.
A tervek között szerepel a telephely megújítása, és kikötőbővítésekre is szükség lenne, erről a tulajdonosok várhatóan fél éven belül döntenek - mondta.
A vezérigazgató beszélt arról is, hogy június elsejétől 200 forinttal nőtt a kompokon szállított gépkocsik és gépjárművek díja, a hajózási főszezontól kezdve pedig átlagosan 5 százalékkal emelkednek a jegyárak a menetrendi hajókon.