7p

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

Party service régen is létezett, csak nem így hívták. Hiszen valaki – valakik – sütöttek-főztek a Kiváló Dolgozó cím átadása utáni koccintásra, érkeztek több napra politikusok, akiket etetni-itatni kellett, ötven éve is jöttek több napra vendégségbe tudományos és kulturális delegációk. Ma egy-egy szakmai rendezvény sikerének kulcskérdése a party service, amely több mint egyszerű – vagy akár kifinomult – vendéglátás. Az új követelmények sokkal összetettebbé tették e műfajt. Az ágazat egyik kiemelkedő hazai szereplőjével, a Budapest Party Service tulajdonos-igazgatójával, Semsei Rudolffal a friss trendekről beszélgettünk.

Melyek ma a legdivatosabb helyszínek?

Manapság egyre többen keresik a modernebb építésű, letisztult hangulatú terek kínálta könnyedséget. A vendégek és a szervezők is szívesebben engedik el magukat az olyan helyszíneken, amelyek fiatalosabb, lazább atmoszférát sugároznak – legyen szó indusztriális stílusú, karakteres épületekről vagy épp teljesen egyszerű, fehér belső terekről. Ezek a modern terek szabadságot adnak a dekoráció és a kreatív rendezvénykoncepciók megvalósításában, így nem véletlen, hogy egyre nagyobb a kereslet irántuk. Ugyanakkor az elegancia továbbra is örök érték: a klasszikus, monumentális rendezvényhelyszínek mit sem veszítettek a népszerűségükből.

Olyan szempontok is szerepet játszanak ma a döntésben, mint a fenntarthatóság…

Megrendelőink körében egyaránt népszerű a Szépművészeti Múzeum, a Pesti Vigadó, a Festetics Palota vagy éppen a Daalarna Garden. Utóbbi a fenntartható luxus élményét kínálja, és nemcsak gasztronómiai, hanem építészeti szempontból is. Építésekor alapvető szempont volt az újrahasznosítás és a „greenology”, vagyis a zöld szemlélet érvényesítése. Az épületegyüttesben a „valami új” mellett a „valami régi” is hangsúlyos szerepet kapott: a fa és öntöttvas elemek például egy régi, elbontott műemlék épületből származnak. Tíz évvel ezelőtt egy ilyen jellegű koncepciót még aligha kerestek volna a megrendelők – ma viszont egyre több üzleti partner számára fontos, hogy a választott helyszín is tükrözze a környezettudatos értékeket.

Elég-e a fine dining vagy kell valami plusz is?

Természetesen a klasszikus elegancia ikonikus tereire, mint például a Szépművészeti Múzeum, ma is kiugró a kereslet. Egy-egy különleges kiállítás idején ezek a helyszínek különösen izgalmas atmoszférát kínálnak, amit egyedi, tematikus menüsorokkal emelünk ki. Az idei év elején például a Munkácsy-kiállítás alkalmából a 19. századi magyar konyha ízei találkoztak egyik partnerünk rendezvényén a francia elegancia gasztronómiai remekeivel – ezzel idézve fel Munkácsy párizsi éveinek hangulatát. A desszert pedig igazi különlegesség volt: olyan macaronokat kínáltunk, amelyen egy-egy Munkácsy-festmény részlete jelent meg.

De ott van például a Millenáris épületegyüttese, ahol szintén számos rendezvénytípus megél, a konferenciától a gálavacsoráig. A Nemzeti Táncszínház épületében pedig a modern belső térélmény találkozhat egy színpadi előadással és az ahhoz illő cateringgel.

Semsei Rudolf szerint manapság egyre többen keresik a modernebb építésű, letisztult hangulatú terek kínálta könnyedséget
Semsei Rudolf szerint manapság egyre többen keresik a modernebb építésű, letisztult hangulatú terek kínálta könnyedséget
Fotó: Turizmus Online

Egyre több partnerünk számára fontos, hogy a felszolgált fogásokhoz az alapanyagok lokális beszerzésből, kistermelőktől származzanak, ezzel is csökkentve a rendezvény ökológiai lábnyomát, és szem előtt tartva a fenntarthatóságot és a szezonalitást. Mi közel harminc hazai kistermelővel működünk együtt. Kiemelném a Magyar Élelmiszerbankkal folytatott kooperációnkat, amely új szintre emelte a hazai melegétel-mentést. A Budapest Party Service Magyarországon elsőként vezette be a rendezvényein az ételmentés gyakorlati megvalósítását, és mára több mint 60 ezer adag meleg étel jutott el hajléktalanszállókra, civil szervezetekhez és más szociális intézményekhez.

A rafinált fine dining mellett a résztvevőt szórakoztatni is kell…

A különleges programok és játékok is hozzájárulnak a hangulathoz, például kaszinós jellegű vakkóstolást kínálunk italokból, egy sommelier játékmester közreműködésével, más látványos és interaktív elemekkel vegyítve. Egy speciality kávésarok, vagy tematikus kóstoló szintén szórakoztató kísérőprogramja lehet a rendezvénynek. A lényeg, hogy a szép design és a magas szintű gasztronómia mellett a vendégek aktív résztvevői lehessenek az eseménynek.

Kulcskérdés a kiválasztott helyszín megközelítése. A Belvárosban nehezen lehet parkolni, viszont nem gond hazamenni. Ha vidéken tartják a rendezvényt, van parkolóhely, de a sofőr nem koccinthat. Viszont a késő estig tartó program miatt ott kell aludni.

A helyszín kiválasztásánál az egyik legfontosabb szempont mindig az, hogy mi a rendezvény elsődleges célja. Ha a kötetlen, vidám, baráti hangulat minél gyorsabb elérése, akkor a Belváros a győztes. Ezzel szemben egy fontos workshop megtartása esetén, ahol a részvétel jellemzően napközben történik, érdemes a Belvárostól távolabb eső helyszínt választani. Ilyen az ÖbölHáz Rendezvényközpont a Kopaszi-gáton,

Melyek voltak mostanában a legkülönlegesebb óhajok?

Évente közel 700 üzleti és privát rendezvényen, csaknem 140 ezer vendéget fogadunk. Kiemelkedők a sportesemények: már most zajlanak az előkészületek a 2026. májusi labdarúgó Bajnokok Ligája-döntőre, amelynek Budapest ad majd otthont. A fővárosba rengeteg profi csapat és szurkoló érkezik, ezért a szállodáknak, rendezvényhelyszíneknek és catering-szolgáltatóknak időben fel kell készülniük.

Ehhez hasonló tapasztalatot szereztünk a 2023-as budapesti atlétikai világbajnokság (vb) idején, amikor az atlétikai csarnoktól karnyújtásnyira található ÖbölHáz Rendezvényközpontban alakította ki az Adidas a verseny idejére a központját. A világmárka vezetői rögtön meglátták a fantáziát a helyszínben, amelynek minden szegletét a saját egyedi arculatukra formálták. A szervezés egy évvel, a kivitelezés pedig egy héttel a világbajnokság előtt kezdődött, számos személyes találkozóval, online bejárással és videókonferenciával.

A vb központjában a versenyek alatt naponta 60-120 ember fordult meg: aranyérmes atléták, családtagjaik, az Adidas munkatársai, üzletkötők, menedzserek, újságírók és filmstábok egyaránt jelen voltak, hogy szurkoljanak, ünnepeljenek, vagy éppen fontos szponzorációs szerződéseket kössenek. Olyan igényekkel érkeztek, mint például egy raktár a több kamionnyi sportruházat és kiegészítő számára, valamint két szoba, az egyikben speciális masszázst nyújtottak a sportolóknak, a másikban pedig a lábméretükhöz igazították a legjobban passzoló Adidas cipőt.

Mekkora ma az egy főre jutó átlagos költségkeret?

A rendezvények költségkerete nyilvánvalóan nagyban függ az esemény jellegétől és a helyszíntől, átlagosan egy főre számítva ez 25-30 ezer forint. Természetesen a határ a csillagos ég.

A marketing talán még sosem volt olyan fontos, mint ma.

A nívó, a profizmus szájról szájra terjed, akár a belföldi, akár a külföldi megrendelők körében. De online felületeinken nagy büszkeséggel osztjuk meg azokat a híreket is, amelyek valamilyen szakmai elismerésről szólnak. Ilyen volt idén például a Flash Award by MaReSz szakmai megmérettetés, ahol elnyertük Az Év Catering Szolgáltatása díjat a Bor & Business – Exkluzív este a Budai Várban című rendezvényünkkel. 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!