1p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Rengetegbe került, de nem hozott jó eredményeket a támogatási program.

Az economx írása szerint megszűnik az elektromos autók vásárlóinak adott támogatás Németországban. Az ilyen járműveket választók az elmúlt hét évben akár 9 ezer eurós támogatást is kaphattak, de ez a lehetőség az elsők között esik áldozatául a német alkotmánybíróság a szövetségi költségvetést negatívan érintő döntése miatt szükséges megszorításoknak.

Ez azonban nem akkora baj, ugyanis egy tanulmány szerint az összesen nagyjából 10 milliárd eurót felemésztő program nem éppen nevezhető sikeresnek. Egyrészt az elektromos hajtású autók gyorsuló térhódítása ellenére is lehetetlennek tűnik a 2030-ra célként kitűzött 15 millió németországi elektromos autó elérése, másrészt klímavédelmi szempontból is elég kétségesek a program eredményei.

A tanulmány szerint ugyanis az e program segítségével minden tonna megspórolt szén-dioxid-kibocsátás nagyjából ezer euróba került a német államnak, míg a kibocsátáskereskedelmi piacon ez az ár soha nem ment 105 euró fölé tonnánként.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!