2p

A pécsi önkormányzat közel egymilliárdért adja át a tulajdonrészét a pécs-pogányi repülőteret működtető cégekben a Nemzeti Vagyonkezelő Zrt.-nek. Megnyílt az út, hogy a a taszári reptérhez hasonlóan magánkézbe kerüljön ez a létesítmény is?

A pécs-pogányi repülőtér korszerűsítéséhez eladja a magyar államnak a baranyai megyeszékhely önkormányzata a létesítmény üzemeltetéséért és fejlesztéséért felelős gazdasági társaságaiban meglévő többségi tulajdonrészét - döntött keddi ülésén a városi közgyűlés.   

A pécsi közgyűlés döntése értelmében a Pécs-Pogányi Repülőteret Működtető Kft.-ből és az Air-Horizont NKft.-ből 51-51 százalékos tulajdonrészt csaknem 980 millió forintért értékesít a helyhatóság a magyar államot képviselő Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt.-nek.

Ruzsa Csaba külsős alpolgármester az általa jegyzett előterjesztésben a döntés indokai között azt írta, hogy a város az üzletrészek értékesítésével a repülőtér állami részvétellel megvalósuló korszerűsítését szeretné elérni.

Az előterjesztésben a várható fejlesztésekkel kapcsolatban jelezte: a repülőtér felújítása magában foglalhatja a jelenleg 1500 méter hosszúságú kifutópálya meghosszabbítását 2180 méteresre. Ennek célja, hogy a jelenlegi állapot szerint fogadható legfeljebb 70-90 személyes repülőgépek helyett 130-150 személyes utasszállító repülőgépek biztonságos közlekedtetése is megoldható legyen.

Az alpolgármester szerint a repülőtér közös erővel történő modernizálása lépéselőnyt jelentene a város ipari termelési volumenének növeléséhez, a vállalkozások megtelepedésének elősegítéséhez és a turizmus élénkítéséhez.

Az egyhangúlag támogatott előterjesztés tárgyalása után Csizmadia Péter, a Fidesz pécsi önkormányzati képviselőcsoportjának vezetője sajtótájékoztatón azt mondta: a döntéssel fontos mérföldkőhöz ért a reptér ügye. Úgy vélekedett, hogy a majdani, várhatóan állami szerepvállalással megvalósuló fejlesztéssel a térséghez méltó regionális és gazdasági előnyökkel járó létesítmény jön létre a pécsi ipari parkok és az M60-as autópálya szomszédságában.

A 2003-ban átadott pécs-pogányi repülőtér megnyitása óta szinte kizárólag sportcélokat szolgál, ennek oka, hogy 1500 méteres szilárd kifutópályája miatt nem szállhatnak le rajta nagyobb utas-, illetve teherszállító repülőgépek.

(MTI)

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!