Egy, a Magyar Közlönyben megjelent kormányhatározat felhívja a Miniszterelnökséget vezető minisztert és a főpolgármestert, hogy – a Magyar Turisztikai ügynökség bevonásával – vizsgálják meg a „Budapest V. kerület Vigadó térhez kapcsolódó, az alsó rakpartot lefedő, közösségi térként funkcionáló terasz és annak rakparti gyalogos kapcsolatai kialakításának lehetőségét”, írja az Építészfórum.
Ez a teraszos megoldás, melynek lényege az lenne, hogy az érintett partszakaszon a felszín alá vezetnék az autóforgalmat, megteremtve ezzel a fővárosiak számára a kapcsolatot a belváros és a Duna között, korábban is felmerült már, de elsősorban anyagi okok miatt nem lett belőle semmi. A pesti Duna-part rendezése egyébként jelenleg is napirenden van, a RAK-PARK nevű tervpályázatot írták ki rá, de az teljesen más koncepció, mert nem része a folyót a várostól elvágó autóút felszámolása. Ehelyett a pályázók mesterséges, úszó partszakaszokat álmodtak meg a Vigadó tér elé. Így fest a győztes Korzó Tervezési Stúdió Kft. látványterve:
Ezen a tervpályázaton valamilyen szinten azért mégis csak megjelent a rakpart - részleges - lefedésének ötlete is, amint az alábbi, a Finta és Társai Építész Stúdió harmadik helyezést elért tervén látható:
A teljes lefedés kapcsán a Korzó Stúdió vezető tervezője, Grabner Balázs a Magyar Urbanisztikai Társaság keddi, a Duna-part megújítási folyamatáról szóló rendezvényén úgy nyilatkozott, hogy azért nem a teraszos megoldás mellett döntöttek, mert ahhoz vagy a teraszt kéne a Vigadó tér jelenlegi szintjénél jóval magasabbra emelni – amely akár a budai panorámát is kitakarhatja a Vigadó térről nézve –, vagy pedig az autóutat kéne jelentősen lejebb vinni, amely rendkívül költséges lenne. Ongjerth Richárd, a Magyar Urbanisztikai Társaság elnökségi tagja 2012-ben úgy véleményezte a a lefedéses megoldást, hogy az a rakpartok műemléki védettségét és UNESCO világörökségi helyszíni státusztát is veszélyeztethetik.