„Ma az a helyzet, hogy Európában nem PC dolog demográfiai kérdésekről beszélni. Én személy szerint jóformán nap mint nap szembesülök azzal, hogy vannak bizonyos témák, amelyeket az európai közbeszédben ma nem illő fölvetni” – ezzel indokolta Orbán Viktor miniszterelnök 2015-ben, az első Demográfiai Fórumon, hogy miért tartotta fontosnak, hogy tető alá hozzák a rendezvényt.
Azóta kétévente tartják meg, a 2017-es, második fórumon maga Orbán Viktor jelentette be, hogy 2018 lesz a családok éve, ekkor ismertették az úgynevezett demográfiai akciótervet is.
A várt demográfiai fordulat azonban egyelőre elmaradni látszik. A KSH friss, előzetes adatai alapján idén májusban 2022 májusához képest a születések száma 7,9 százalékkal csökkent. A KSH népszámlálási adatai szerint tavaly 9 millió 604 ezer fő volt a népességszám, 334 ezerrel kevesebb, mint a legutóbbi, 2011-es népszámláskor.
Idén is lesz Demográfiai Fórum, amelynek érdekes fénytörést adhat, hogy a kormány nemrég a városi családi otthonteremtési kedvezmény (CSOK) kivezetéséről, illetve arról döntött, hogy a jövőben a babaváró hitelt csak azok a párok kaphatják meg, ahol a nő 30 év alatti - írja az rtl.hu.
Mivel a nyilvánosságra hozott szerződéshez ezúttal sem csatolták a műszaki leírást, a 2023-as, Budapesti Demográfiai Fórumról egyelőre annyit tudni, hogy közpénzmilliárdokat szánnak rá. A rendezvényszervezési és komplex kommunikációs feladatokat a médialistás szereplést megtiltó Balásy Gyula Gyula két cége, a Lounge Event Kft. (korábban Moonlight Event Kft.) és a Visual Europe Zrt. alkotta konzorcium nyerte.
A megbízás keretösszege nettó 3 milliárd 837,9 millió forint, áfával növelve ez 4 milliárd 874,1 millió forint.
Ennek 30 százaléka, nettó 1 milliárd 151,3 millió forint úgynevezett opciós összeg, a fennmaradó 70 százalékot viszont biztosan lehívja a megrendelő Nemzeti Rendezvényszervező Ügynökség Nonprofit Zrt.
A családvédelmi üzenet átadása fontos lehet idén a kormánynak, ugyanis ahogyan korábban megírtuk, akár bruttó 2 milliárd forintot is elköltheti idén a Kulturális és Innovációs Minisztérium a Családbarát Magyarország kommunikációs és rendezvényszervezési feladataira. Ez a megbízás is Balásy érdekeltségeihez került.
Balásy két kommunikációban utazó cégén, a New Land Media és a Lounge Design nevű vállalkozásokon 2016 óta 450 milliárd forint folyt át. A két cégnek ugyanebben az időszakban 44 milliárd forintos adózott nyeresége volt.