Megbízást kapott a Magyar Tudományos Akadémia, hogy dolgozzon ki új Nemzeti Alaptantervet, írja Totyik Tamásra, a Pedagógusok Szakszervezetének alelnökére hivatkozva a Népszava.
A lap szerint a Mathias Corvinus Collegium Tanuláskutató Intézetének igazgatóját, Setényi Jánost is felkérték, hogy gondolkodjon a közoktatási rendszer átalakításán.
A tanárok és az érdekvédők egyébként továbbra sem kapnak érdemi választ követelésire, a Belügyminisztérium csupán egy tanárhibáztató kérdésekkel terhelt szülői kérdőívet tett közzé – az egyszer már feltört – Kréta rendszeren belül. Ugyanakkor a PSZ alelnöke a háttérben látja, hogy elindulhat valami, de egyelőre ezek tervek.
Ezen kívül az alelnök úgy tudja, hogy egy úgynevezett „pilot rendszerben” öt vidéki kisiskolát körzetesítenek. Totyik arról is beszámolt, hogy a PSZ sztrájkalapja még kitart, tehát a szakszervezet tagjai visszaigényelhetik a sztrájk miatt kiesett béreiket. „Talán tíz-tizenkét nap finanszírozása fér még bele, de szerencsére sok támogatást kapunk”, mondta az alelnök, aki korábban arról is tájékoztatott, hogy az Európai Bizottság is figyelemmel kíséri a polgári engedetlenségi akciókat és a kirúgott tanárok sorsát.
Hogy az átalakításért milyen árat kell fizetnie a szakszervezetnek és a pedagógusoknak, Totyik szerint egyelőre nem tudni.
„Meglátjuk, ígéretekkel eddig is tele volt a padlás” - tette hozzá.
Frissítés: lapunknak küldött levelében a Mathias Corvinus Collegium (MCC) azt írta, hogy a személyesen az alapítványhoz tartozó Tanuláskutató Intézet vezetője, Setényi János sem kapott hivatalos felkérést a közoktatási rendszer átalakításával kapcsolatos feladatokra, így egy új Nemzeti Alaptanterv elkészítésben való közreműködésre.
Egyébként - mint írják -, az MCC egy immáron 26 éve működő tehetséggondozó intézmény, amely Kárpát-medence szerte 25 helyszínen van jelen és mintegy 6 ezer diák képzését végzi, több évtizedes oktatási tapasztalatával gazdagítja a magyar oktatatás és tehetséggondozás ügyét. A Tanuláskutató Intézet célja, hogy kiváló kutató/szakértőkből álló és a legfejlettebb nemzetközi szakmai közegbe bekapcsolt szakmai közösséget működtessen, amely a hazai és Kárpát-medencei oktatásügyi narratívákat egy XXI. századi keretbe helyezi. Az Intézet legfontosabb szakmai küldetése a XXI. századi globális oktatásügyi trendek tárgyilagos elemzése és intelligens átfordítása versenyképes magyar megoldásokká.