A gyorstalpaló tanfolyamokon vagy a webáruházas segédletekben sajnos még mindig kevés szó esik az üzemeltetés szerepéről. Pedig a stabil és szakértő működtetés legalább annyit számít, mint az átlátható dizájn vagy a jól megírt szöveg.
Legyen a weboldal mindig elérhető!
Ha az oldal egyszer valamilyen hiba miatt nem elérhető, a látogatók nem biztos, hogy újra megpróbálják a vásárlást. Ez a honlapokat és webáruházakat üzemeltető Webrolling tapasztalata. Egy honlap csak akkor hoz vevőket, ha működik. Ehhez modern szerverparkra és folyamatos karbantartásra van szükség.
Az idő pénz
Az oldalak betöltési sebessége főleg egy webáruház esetében kritikus. Egy vásárlási folyamat során sokszor 4-5 oldalt is meg kell nyitni. Ha ez nem elég gyors, a vevő könnyen félbehagyja a vásárlást.
A tiszta kód és a grafika optimalizálása sokat segítenek, de a betöltés szempontjából az is fontos, hogy fizikailag milyen gyorsan lehetséges a szerverről az adatok beolvasása. A Webrolling ehhez például SSD-tárhelyet kínál - a megfelelően megépített honlap így villámgyorsan megjelenik.
Az elveszett adat is veszteség
Az adatvesztés megelőzése a weboldal üzemeltetőjének a feladata is. A megfelelő időközönként végzett biztonsági mentések garantálják, hogy ne vesszenek el például az aktuális vásárlások szállítási címei, vagy ne tűnjön el a céges levelezésünk egy-egy hiba miatt.
A meghiúsult rendelések nem csak anyagi veszteséget okoznak, a cég hitelessége is komoly csorbát szenved.
Mit akarnának tőlem a hackerek?
Pár éve még gyakran bukkant az ember feltört weboldalakra, a megszokott tartalom helyett vicces vagy épp fenyegető szöveggel. Ma az ilyen behatolásokat már könnyű kivédeni. Ez nem azt jelenti, hogy a támadások megszűntek, csak sokkal rafináltabbá váltak.
A megfelelő védelem még a legkisebb webes üzletek, portálok esetében is fontos. Ha az ügyfeleink érzékeny adatai illetéktelen kezekbe kerülnek, az még annál is kellemetlenebb, mintha néhány napra teljesen leállna a weboldalunk.
Számítanak a számok
A felelős honlap üzemeltető statisztikát is készít. A látogatási adatok elemzéséből megtudható, hogy az érkező olvasók mit kerestek fel sűrűn az oldalon, és hol vannak azok a pontok, ahol érdemes lehet átgondolni az elrendezést. A szokások és az igények állandóan változnak.
Ahhoz, hogy javítsuk vagy megtartsuk a pozíciónkat, a weblapot folyamatosan optimalizálni kell. Ez akkor a legegyszerűbb, ha sokféle és friss adat áll rendelkezésre a látogatók viselkedéséről.