2p

Azok a jóslatok, hogy tíz éven belül mindenki elektromos autóval fog járni, nem reálisak, ennek az infrastruktúra hiánya és az emberi hozzáállás is oka - mondta Bokor József akadémikus, a győri Széchenyi István Egyetem Járműipari Kutatóközpontjának igazgatója a hétfői Magyar Nemzetben.

Úgy véli, hosszabb átmenetre kell készülni. Erre utalnak az autóipari beszállító Schaeffler Magyarország Ipari Kft. előrejelzései is, amelyek nagy különbségeket mutatnak a föld egyes részei közt: a dinamikusan növekvő dél-amerikai vagy indiai piacon jóval tovább marad alkalmazásban a belső égésű motor, mint Európában vagy akár Kínában.

Az sem egyértelmű, hogy egyetlen nagy ugrás lesz, és egyből az elektromos hajtásra tér át az ipar, vagy egy átmeneti lépésként előbb a hibrid technológia terjed el, és csak aztán veszi át a helyét a teljesen elektromos hajtás.

Bokor József hangsúlyozta: Magyarország elsősorban a kutatás-fejlesztés terén tud eredményes lenni, nem annyira a gépészetben.

Szalay Zsolt egyetemi docens, a BME Gépjármű-technológia Tanészékének vezetője szerint már több nagy világcéggel folynak tárgyalások akár 500-1000 embernek munkát adó fejlesztési részlegek Magyarországra telepítéséről. Erre készülve indult el a BME-n az autonóm járműmérnök, angol nyelvű mesterszak, az ELTE-n pedig ennek a programozó párja.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!