3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Második negyedéve stagnál a használt autók piaca, így úgy tűnik, a 3 és fél éve indult felfutás csúcsra ért.

"2016-ban negyedévről negyedévre újabb rekordszintekre ért a hazai használtautó-piac, a növekedés azonban a második félévben jelentősen elmaradt az első félévitől: a 35 százalékpontos éves bővülésnek mindössze egyhatod része jutott erre az időszakra" – magyarázza Fodor László, a Használtautó.hu értékesítési vezetője.
 
 
 
"Az immár második negyedéve tartó stagnálás közeli állapot egyre biztosabban azt jelzi, hogy a 2013 derekától zajló gyors növekedési időszak lezárult, a piac a csúcs közelébe ért. Amennyiben azonban a kedvező gazdasági környezet kitart, visszaesésre 2017-ben sem kell számítanunk: a legvalószínűbb forgatókönyv az idei évre további lassú növekedést feltételez, amit az újautó-eladások és a használtautó-import további bővülése egyaránt támogat majd."

Leginkább a nagykocsik és a terepjárók árszintje nőtt

2016-ban jóval 310 forint felett állt az euróárfolyam átlagos szintje, ami jelentősen drágította a használtautó-importot, közvetetten pedig a hazai kínálat átlagárát is megnövelte. Tovább erősítették ezt a hatást az importált autókkal kapcsolatos kedvezőtlen tapasztalatok is, amelyek nyomán sokan ismét inkább a hazai piacon keresik jövőbeli autójukat. Mindezek hatására 2016-ban az átlagos kínálati árszint közel 1,9 millió forint volt, az utolsó negyedévben pedig kevéssel meghaladta a 2 millió forintot is.

Az átlagosan 6 százalékos árnövekedés az egyes személygépkocsi-kategóriákban eltérő mértékben csapódott le. 2015-höz képest leginkább a nagyautók (+19,1%) és a terepjárók (+6,4%) kínálati ára növekedett. Az előbbi mérték kiugró ugyan, de az átlagra komoly befolyása nem volt, mivel ez a kategória a teljes kínálatnak csupán mintegy 5 százaléknyi szeletét jelenti. A közép- és felső-középkategóriás autókat 5,8, míg az alsó-középkategóriásakat 4,1 százalékkal kínálták drágábban, mint 2015-ben.
 
 
 
Átlag alatti mértékben, 3,1 százalékkal drágultak a mini- és kisautók, miközben az egyterű használt autók átlagára minimálisan csökkenni is tudott. Utóbbi oka az, hogy ez a szegmens egyre kevésbé népszerű az új autót vásárlók körében, így ezen autók átlagéletkora növekszik.

A népesebb járműkategóriák leggyakoribb modelljei

Az itthon értékesített használt személyautók 73 százaléka a kisautók, az alsó-középkategóriás, illetve a felső-középkategóriás autók halmazába sorolható. Mindhárom kategória 35-40 százalékát három-három modell teszi ki. A kisautók esetében a Suzuki Swift, az Opel Corsa és a Volkswagen Polo, az alsó-középkategóriában az Opel Astra, a Volkswagen Golf és a Ford Focus, míg a felső-középkategóriában a Volkswagen Passat, a BMW 3-as széria, illetve a Ford Mondeo vezeti a belföldi használt eladási listákat.
 
 
Tavalyhoz képest a fenti modellek közül a Ford Focus adásvétele nőtt a legnagyobb mértékben, 17 százalékkal. Érdekesség, hogy a legnagyobb visszaesés az Opel Astra esetében következett be: a 19 százalékos visszaesés ellenére továbbra is magabiztosan vezeti az alsó-középkategóriás autók adásvételi listáját, de már nem 23, "csupán" 17 százalékkal.
 
mfor.hu 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!