Eddig, ha leült a család vagy egy baráti társaság játszani, akkor az volt a kérdés, hogy ki legyen a cilinderrel és ki a kiskutyával. Könnyen lehet azonban, hogy a Monopoly játékban az eddig megszokott figurákat újak fogják a jövőben felváltani. Mit szólna, ha a következő alkalommal egy dinoszaurusszal, vagy éppen egy hashtaggel kellene lépkednie?
A Hasbro cég, amely a Monopoly tulajdonosa, a játék 82 éves története során kisebb változásokat ugyan eszközölt, ám ezek elsősorban az árak változásával függtek össze. Most viszont a játékosokra szeretnék bízni a figurák kiválasztását. A régi 8 féle figura mellé ugyanis a popkultúrából és a közösségi médiából merítve 56 újat terveztek, ezekre pedig szavazni lehet majd. A Hasbro január végéig várja a játékosok véleményét, és akár az is elképzelhető, hogy a klasszikus bábuk helyett teljesen új figurákkal jelenik majd meg a Monopoly következő kiadása. A vállalat a döntést márciusra ígéri, és kedvező fogadtatás esetén az új bábuk végleg kitúrják majd a régieket.
Jonathan Berkowitz, a Hasbro marketingért felelős alelnöke azt mondta, hogy eddig több alkalommal bevonták már a rajongókat a játék fejlesztésébe, de ilyen fundamentális kérdésben ennyire még soha sem adták át a döntést. Azt ugyanakkor hozzá kell tenni, hogy 2013-ban már nyugdíjaztak egy bábut, mégpedig a vasalót, amelynek helyet a cica vette át. A játékosokat már ebbe a döntésbe is aktívan bevonták.
A hírek szerint az új figurákkal ellátott készlet a karácsonyi piacot célozza majd meg, hiszen szeptemberben kerülhet a boltok polcaira, és 20 dolláros áron lesz majd elérhető az USA-ban. Terveznek ugyanakkor egy limitált szériás különleges dobozt is, amelyben a nyolc régi mellett az 56 lehetséges új bábut is elhelyezik majd.
Van, aki videójátékból vett magának luxusingatlant
Bár a Hasbro szempontjából a bábuk kulcsfontosságúak, még talán ezen is túlmutat, hogy a vállalat gyártott olyan készletet is, amelyből eltűntek a jól megszokott bankjegyek. A játék ugyanis készpénzmentes, a játékosok bankkártyát kapnak, és elektronikus bankolással tudnak fizetni. Jonathan Berkowitz azt is elmondta, hogy a játéknak ugyan több, mint 8 évszázada nagyon elkötelezett rajongói tábora van, ám a közösségi média, különösen a Facebook révén egy olyan csatorna létesült a cég és a játékosok között, amely lehetővé teszi az aktív kommunikációt és a közös innovációt.
mfor.hu