2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Nincs elegendő jó minőségű távolsági személykocsija a vasúttársaságnak, ezért regionális célra épített motorvonatokat vezényel távolsági forgalomba a következő menetrendi évben - olvasható a Magyar Idők keddi számában.

A napilap tájékoztatása szerint a december 11-én életbe lépő új menetrend szerint a FLIRT-motorvonatok megjelennek a Budapest-Eger, illetve a Budapest-Veszprém vonalon valamennyi, gyorsvonattal használt szakaszon, ugyanez igaz a tatabányai és a győri vonalakra is, ahol viszont személyvonatok közlekednek. Budapest és Békéscsaba között munkanapokon egy pár gyorsvonatot szolgálnak ki a korszerű járművek.

A cikk szerint az utasok örülhetnek, hiszen csendes, kényelmes, gyors járműveken utazhatnak, ugyanakkor a FLIRT-öket nem többórás utakra tervezték.

Maga az alacsony padlós építés, a tágas közlekedőterek a gyors utascserét szolgálják, amire a gyakori megállások miatt az elővárosi közlekedésben van szükség. Ezzel szemben a hosszú távú utazásoknál több helyre van szükség a kabátok, csomagok elhelyezésére, és tágasabb, kényelmesebb ülések kellenek.

Ők a FLIRT-ök

A korszerű távolsági vonatokon emellett minden utasnak jár a 230 voltos csatlakozás.

A vasúttársaság minden bizonnyal kényszerűségből alkalmazza a FLIRT szerelvényeket az intercity-forgalomban. A rendelkezésre álló IC-állomány ugyanis korszerűtlen. Bár kétségtelenül hosszú évek óta zajlik a koros járművek felújítása, ennek ellenére nincs elég hadra fogható, jó minőségű távolsági kocsi. A pótlás céljából kifejlesztett és saját gyártású IC+ kocsikból jelenleg mindössze a két prototípus került forgalomba, azok is nemzetközi vonalakon járnak.

Bár 2017-ben megkezdődik tíz többcélú térrel rendelkező és tíz tisztán másodosztályú IC+ kocsi építése, az évente 50 darabos sorozatgyártás indulásáról egyelőre nem született döntés.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!