Az emberi munkát teljes mértékben nélkülöző fiókokban havonta 37 ezer ügyfél fordul meg, az általuk végrehajtott tranzakciók száma pedig 32 ezer felett van. Ez a hagyományos, munkatársakat foglalkoztató fiókok teljesítményének a 84 százalékát teszi ki. Ráadásul nem csak a fiatalabb generáció van oda az automatizált egységekért, hanem az idősebbek is, az ügyfelek harmada ugyanis 60 év feletti. A pénzintézet vezetése szerint e fiókok kiváló edukációs lépcsőfokot jelentenek az online bankolás irányába.
Emellett fontosnak tartják kiemelni, hogy az egyszerűbb folyamatok automatizálásának köszönhetően munkatársaik sokkal inkább a nagyobb hozzáadott értékű ügyletekre, mint például jelzáloghitelek, személyi kölcsönökre koncentrálhatnak, így növelve az ügyfél elégedettséget is.
A bank vezetése egyébként ez utóbbi folyamatokat is megpróbálja automatizálni a két új, hamarosan induló, szintén munkatársak nélkül üzemelő fiókban. Videókapcsolat segítségével ugyanis a központban ülő munkatársak bekapcsolásával ezek a bonyolultabb ügyletek is realizálhatóak lesznek.
mfor.hu