A magyarok mintegy fele úgy érzi, hogy a napi munkájához használt tudásának kevesebb, mint felét szerezte az iskolában – derül ki az OTP Bank kutatásából. A válaszok alapján jellemzően felnőtt fejjel, inkább a munkahelyünkön szerezzük meg az igazán lényeges gyakorlati tudást. Minden második válaszadó úgy gondolja, hogy a munkáltató feladata a dolgozók fejlesztése, azonban csak minden hetedik munkavállaló nevezi meg fejlődési lehetőségként a cége által biztosított képzéseket, tréningeket. Az eredmények azt is kimutatták, hogy a válaszadók kifejezetten igényelnék is ezeket a lehetőségeket.
A magyarok fele úgy érzi, hogy az oktatásban megszerzett tudás kevesebb, mint a felét teszi ki annak, ami a munkájához szükséges – derül ki az OTP Bank megbízásából a Ténygyár Kft. által készített reprezentatív kutatásából, amely a munkavállalók tudásszerzési forrásait, fejlődési igényüket és ebben a munkáltató szerepét vizsgálta. Az eredményekből kiolvasható, hogy a munkavállalók mintegy harmada - 31 százalékuk - a fejlődés biztos útját abban látja, ha maga jár utána a dolgoknak, 28 százalékuk pedig a kollégáktól tanul. A tréningek, továbbképzések jelentik a kapaszkodót a résztvevők 14 százaléka számára. Ugyanakkor a munkavállalók elvárják a munkahelyi képzések megszervezését. A válaszokból kiderül, hogy a megkérdezettek 58 százaléka a munkáltató feladatának tartja a dolgozók képzésének, fejlesztésének biztosítását.
Csupán minden hetedik munkavállaló számol a munkahelyi képzésekkel, mint fejlődési lehetőséggel. A képzések hiánya vagy a nem megfelelő információáramlás is oka lehet ennek, pedig a válaszadók 45 százalékának fontos, hogy tréningeken vehessen részt, így pótolva azt a tudást, amit az iskolaévek alatt nem sikerült megszerezni.