2019. január 16. 08:52

Az állami tulajdonban lévő pénzintézetnél kedd délelőtt nem érték el az ügyfelek az internetes banki felületet.

Diszkréten hallgat a bank oldala a technikai problémákról, ám az ügyfelek kedd délelőtt óta nem tudják használni az online felületet. Hogy még rejtélyesebb legyen az ügy, az internetes banki felület belépő oldala megjelenik, és csak az azonosítás után kapják meg a felhasználók a kiábrándító üzenetet.

A pénzintézet akkor azt jelzi, hogy: "Tájékoztatjuk, hogy a Budapest Mobil Internetbank Alkalmazás és a Budapest Internetbank szolgáltatás pillanatnyilag nem elérhető."

A bank telefonos ügyfélszolgálatán érdeklődve sem jutnak közelebb az ügyfelek a megoldáshoz, ott ugyanis a call centerben ülők csak egy szabványszöveget mondanak nekik, amely szerint a munkatársak dolgoznak a hiba mielőbbi elhárításán.  

Ezt az üzenetet kapják az internetes felületre belépő ügyfelek Ezt az üzenetet kapják az internetes felületre belépő ügyfelek

Ezek az információk alapján csak találgatni lehet a probléma mibenlétét illetően, ugyanakkor az a tény, hogy lassan 24 órája elérhetetlen az internetbanki platform azt is jelezheti, hogy nem egy pici átmeneti zavarról van szó.

Érdekesség, hogy tavaly október végén volt a banknál egy több napos leállás, de az egy tervezett projekt volt. A bank akkor vezette be új kártyarendszerét. Az október 24. (szerda 21 óra) és október 29. (hétfő reggel 6 óra) közötti üzemszünet alatt a pénzintézet elektronikus csatornái, az internetbank, a mobilapplikáció, az SMS-ügyintézés és az Üzleti Terminál (Budapest Internetbank, Budapest Mobil Internetbank, Budapest Mobilbank, Business Terminal) nem voltak elérhetőek, továbbá nem lehetett például utalást indítani és fogadni, a telefonos ügyfélszolgálat csak korlátozott ügyekben tudott segíteni.

Megkeresésünkre a Budapest Bank azt közölte, hogy "A Budapest Internetbank szolgáltatásban nem történt súlyos hiba vagy huzamos leállás az említett időszakban. 2019. január 15-én reggel hibát észleltünk a rendszer működésében, amit 09:59-kor újraindítottuk, és 9 perc múlva, 10:08-kor a Budapest Internetbank működése helyreállt, amely azóta megfelelően működik. Ügyfeleinktől nem érkeztek erre vonatkozó megkeresések a Telebankhoz, így vélhetően egyéni problémáról lehet szó."

FRISSÍTÉS

A bank rendszere szerdán a dél körül ismét elérhetővé vált!

(A leállással kapcsolatos kérdéseinket elküldtük a banknak, a válaszaik megérkezését vagy a szolgáltatás újraindítását követően frissítjük cikkünket.)