3p

Egyre nagyobb szerepe van az utasbiztosítási kiegészítőknek.

A Ryanair és a Wizz Air is megfellebbezi a Főváros Kormányhivatala elmarasztaló döntését, ami jól mutatja, hogy nemcsak az utasoknak, de a hatóságoknak sem könnyű a jogérvényesítés a diszkont-légitársaságokkal szemben. Érthető, hogy az elmúlt hetekben, hónapokban egyértelműen felértékelődtek azok az utasbiztosítási kiegészítők, melyek például a járatkéséseknek, a járattörléseknek és azok folyományainak a költségét térítik meg – a költséget térítik meg – írj a Világgazdaság.

Több az egyéni utazás
A repülős utazásokra speciális szolgáltatásokat kínáló termékcsalád értékesítésének aránya évről évre nő, amit Lengyel Márk, az Európai Utazási Biztosító vezérigazgatója a légi utazások arányának növekedése mellett azzal is összefüggésbe hoz, hogy az egyéni utazások aránya is drasztikusan nőtt az elmúlt években.

Szabó Tamás, az Union Biztosító utasbiztosítási üzletágának vezetője közölte: a biztosító fő szolgáltatása ma még a poggyászkésés vagy járatkésés, -törlés miatti kényszerű várakozás esetén vásárolt termékek árának megtérítése. Fontos látni - mondja Bodor Máté, az Aegon utasbiztosítási üzletágának vezetője és Vereczki András, az UNIQA igazgatója -, hogy ezek nem kiegészítők, hanem a magasabb kategóriájú utasbiztosítások szerves részét képező pluszszolgáltatások.

(MTI/AP/Jo Kearney)

De ma már többre is szükség van. Ezt bizonyítja, hogy sikeres a Magyar Posta Biztosító által májusban bevezetett 990 forintos kiegészítő biztosítása, amely automatikusan kifizeti az egyébként az utast a 261/2004/EK rendelet alapján megillető kártérítést, ha az ügyfél repülője több mint három órát késik, a járatot törlik, vagy túlfoglalás miatt nem tudott felszállni a repülőre.

Horror sztorik

Horrorisztikus történetek keringenek az ilyen ügyek végigviteléről a fapados társaságokkal, az egyre több erre specializálódó ügyvéd ugyanakkor 20-40 százalékos sikerdíjért vállalja az ügyfelet megillető összeg behajtását.

100 millió forintos bírság 

Budapest Főváros Kormányhivatala szeptemberben százmillió forintra bírságolta a Ryanair és 25 millió forintra a Wizz Air diszkont légitársaságot. Az elsőfokú, nem jogerős ítéletet a nyári poggyászkezeléssel, illetve utasfelvétellel kapcsolatos súlyos mulasztások miatt hozták. A kormányhivatal megállapítása szerint a társaságok tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytattak. Részletek >>>

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!