A Ryanair és a Wizz Air is megfellebbezi a Főváros Kormányhivatala elmarasztaló döntését, ami jól mutatja, hogy nemcsak az utasoknak, de a hatóságoknak sem könnyű a jogérvényesítés a diszkont-légitársaságokkal szemben. Érthető, hogy az elmúlt hetekben, hónapokban egyértelműen felértékelődtek azok az utasbiztosítási kiegészítők, melyek például a járatkéséseknek, a járattörléseknek és azok folyományainak a költségét térítik meg – a költséget térítik meg – írj a Világgazdaság.
Több az egyéni utazás
A repülős utazásokra speciális szolgáltatásokat kínáló termékcsalád értékesítésének aránya évről évre nő, amit Lengyel Márk, az Európai Utazási Biztosító vezérigazgatója a légi utazások arányának növekedése mellett azzal is összefüggésbe hoz, hogy az egyéni utazások aránya is drasztikusan nőtt az elmúlt években.
Szabó Tamás, az Union Biztosító utasbiztosítási üzletágának vezetője közölte: a biztosító fő szolgáltatása ma még a poggyászkésés vagy járatkésés, -törlés miatti kényszerű várakozás esetén vásárolt termékek árának megtérítése. Fontos látni - mondja Bodor Máté, az Aegon utasbiztosítási üzletágának vezetője és Vereczki András, az UNIQA igazgatója -, hogy ezek nem kiegészítők, hanem a magasabb kategóriájú utasbiztosítások szerves részét képező pluszszolgáltatások.
(MTI/AP/Jo Kearney) |
De ma már többre is szükség van. Ezt bizonyítja, hogy sikeres a Magyar Posta Biztosító által májusban bevezetett 990 forintos kiegészítő biztosítása, amely automatikusan kifizeti az egyébként az utast a 261/2004/EK rendelet alapján megillető kártérítést, ha az ügyfél repülője több mint három órát késik, a járatot törlik, vagy túlfoglalás miatt nem tudott felszállni a repülőre.
Horror sztorik
Horrorisztikus történetek keringenek az ilyen ügyek végigviteléről a fapados társaságokkal, az egyre több erre specializálódó ügyvéd ugyanakkor 20-40 százalékos sikerdíjért vállalja az ügyfelet megillető összeg behajtását.
100 millió forintos bírság
Budapest Főváros Kormányhivatala szeptemberben százmillió forintra bírságolta a Ryanair és 25 millió forintra a Wizz Air diszkont légitársaságot. Az elsőfokú, nem jogerős ítéletet a nyári poggyászkezeléssel, illetve utasfelvétellel kapcsolatos súlyos mulasztások miatt hozták. A kormányhivatal megállapítása szerint a társaságok tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytattak. Részletek >>>