5p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A járvány minden biztosító számára rendkívüli helyzetet hozott, de a szektor így is viszonylag jól átvészelte az eddigi időszakot.

A biztosítási termékek közül az utasbiztosítási piacot érintette leginkább a járvány, lényegében megszűntette. Harmadik negyedéves adatok egyelőre nem állnak rendelkezésre, de legalább 70-80 százalékos csökkenésre nem számítunk – mondta Pandurics Anett, a Magyar Biztosítók szövetségének elnöke egy mai sajtótájékoztatón.

A kötelező biztosításokra elsősorban a kárgyakoriságon keresztül hatott: a második negyedévben 12 százalékkal jobb volt a kárráfordítás, de a nyár folyamán ez visszatért a válság előtti szintekre, hiszen a korábban tömegközlekedéssel közlekedők is autóba ültek.

Az életbiztosításoknál a második negyedévben növekedés volt megfigyelhető, köszönhetően az online kötésnek. Nagyon tudatosak az ügyfelek: egyelőre nincs drámai pénzkivonás a biztosításokból, sőt jól alakulnak a számok. Ugyanakkor az továbbra is igaz, hogy bőven lenne még hova fejlődni élet-, illetve nyugdíjbiztosítások tekintetében, hiszen Magyarországnak több felmérés alapján elég jelentős a lemaradása a kontinensen belül, ha a nyugdíjmegtakarításokról van szó.

Indul a kgfb-időszak

Az induló kampányban ezúttal tizenegy biztosító hirdetett meg januári elsejével kezdődő új kötelező gépjármű felelősségbiztosítási tarifákat. A szakember elmondása szerint évek óta egyre kevesebb autós - idén a magántulajdonban lévő személygépkocsik 17-18 százaléka – érintett az év végi kampányban. Már működik a MABISZ Díjnavigátora, amely a szükséges adatok betáplálása után össze tudja hasonlítani az elérhető tarifákat – a rendszer a mai napon frissült a 2021-re vonatkozó aktuális számokkal.

Nem szűnik meg a károkozói pótdíj

Rengeteg félrevezető információ jelent meg az MNB elvárásaival kapcsolatban – fogalmazott a MABISZ elnöke. Valójában a felügyelet azt fogalmazta meg, hogy a biztosítók megalapozott adatokkal támasszák alá tarifáikat, ami egy jogos elvárás, így a károkozói pótdíj megszűntetéséről nincs szó, csak a túlzott, kiárazó tarifákat fogja vizsgálni az MNB.

Tekintve, hogy károsultak aránya mindössze 4-5 százalék körül mozog, az ügyfelek 95 százalékát nem is érinti ez a kérdés. A károkozói pótdíj a mostani tarifahirdetések alapján megmaradt, de mérséklődött – tette hozzá.

Mennyire bíznak a magyarok a biztosítókban?

A MABISZ megbízásából a Századvég Alapítvány készített felmérést a biztosítók megítéléséről, ennek eredményeit Pillók Péter, piac- és közvéleménykutatási igazgatója ismertette a sajtótájékoztatón. A teljes piac elégedettségének mértékét tükröző Biztosítási Bizalmi Index (BIBIX) a tavalyi 51,9-es értékről idén októberre 55,8 pontos értékre emelkedett, így az látszik, hogy a koronavírus-járvány is bízott a lakosság a biztosítókban.

(Forrás: MABISZ/Századvég)
(Forrás: MABISZ/Századvég)

A felmérésből kiderült, hogy az egyes típusokkal kapcsolatos elégedettséget tekintve továbbra is az egészségbiztosítások állnak az első helyen, a 81,4 pontos elégedettséget a baleset- és lakásbiztosítások követik 80,8, illetve 80,6 pontos értékekkel. Legalacsonyabb az elégedettségi szint az utasbiztosítással rendelkezők körében, ennek értéke 78,4 pont a 100 fokú skálán. Az előző évhez képest a CASCO-val való elégedettség nőtt a leginkább (4,6 pontos növekedés).

A biztosítástípusok közül változatlanul a lakásbiztosítás a legelterjedtebb, lakását a magyar felnőtt lakosság 73,9 százaléka biztosította, míg kgfb-vel 70,7 százalék rendelkezik, életbiztosítást 50,8, balesetbiztosítást pedig 46,6 százalék kötött. Az előző évben tapasztalt enyhe növekedés után most enyhe csökkenés látható a lakosság biztosításokkal való ellátottsága terén. A legnagyobb visszaesés a balesetbiztosítások kapcsán tapasztalható, ez esetben 10,2 százalékponttal csökkent a biztosítással rendelkezők aránya 2019-hez képest.

A gépjárműbiztosítással rendelkezők 80,2 százaléka elégedett a biztosító eljárásával, a kapcsolattartás módjával és minőségével pedig 83,3 százalék. Gépjármű-káreseményről az elmúlt 5 évben az autósok 23 százaléka számolt be. A káresemény során károsultként jelen levő válaszadók 73,4 százaléka volt elégedett a károkozó biztosítójának szolgáltatásával, míg károkozóként 70 százalékuk nyilatkozott hasonló módon saját biztosítójával kapcsolatban.

A nem gépjármű célú, egyéb biztosítások esetén is változatlanul magas az elégedettség: a szerződéssel kapcsolatban adott tájékoztatással a válaszadók 81,4, a kapcsolattartással pedig 83,7 százaléka elégedett. Egyéb biztosításhoz köthető káreseményről a válaszadók harmada számolt be, közülük 80 százalék elégedett volt a szolgáltatással.

Megjött a kedv az online ügyintézéshez

A járványhelyzet a lakosság 43,9 százalékát motiválta arra, hogy áttérjen az online ügyintézési és szerződéskötési módokra (bármilyen ügyben), míg kifejezetten a biztosítással rendelkezők körében a biztosítási ügyintézés kapcsán ez az arány 34,9 százalék. A biztosítottak harmada tehát a járvány hatására nagyobb hajlandóságot mutat az online biztosítási ügyintézésre, mint korábban.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!