1. Többet fogunk utazásra költeni
A Visa nemrégiben végzett kutatása szerint 2022. június és augusztus között jelentősen nőtt az utazónként külföldön elköltött átlagos összeg. Mivel néhány országhatár még megnyitásra vár, az utazási és a kapcsolódó kiskereskedelmi bevételek növekedése előreláthatóan még tovább fog folytatódni. A Visa adatai szerint a külföldi turisták költése a világjárvány előtt leglátogatottabb 500 úti cél 63 százalékában teljesen helyreállt - és ez a szám 2023-ban valószínűleg még emelkedni fog.
2. Tudatosabb fogyasztók, fenntarthatóbb vásárlás
Miközben 2022-ben egyre több időt töltöttünk otthonunktól távol, a fogyasztók viselkedésében és szokásaiban a fenntarthatósággal és az éghajlatváltozással kapcsolatos aggodalmak középpontba kerültek. A fogyasztói döntéseknél fontos szempontok még a körforgásos gazdasági tevékenység, valamint a kényelem.
3. Meredeken nő a kibocsátott tokenek száma
2022. augusztus végéig a Visa Token Szolgáltatása (VTS) már több mint 4 milliárd hálózati tokent bocsátott ki világszerte, amely azt is jelenti, hogy a jelenleg forgalomban lévő Visa fizikai kártyák számát meghaladja a tokeneké. 2023-ban a kibocsátott tokenek számának további dinamikus emelkedésére számítunk.
4. Eljött a kriptovaluták tele
A kriptopiacok az elmúlt évben nagy volatilitást mutattak. Bár a jövő még bizonytalan, a jelenlegi “kriptotél” időszakában arra számítanak a Visánál, hogy számos, kevésbé tartós koncepció nem állja ki az idő próbáját.
5. A csalók alkalmazkodnak a "hibrid" világhoz
A legújabb fenyegetések egyike lehet a mesterségesen előállított személyi azonosító – ilyenkor a csalók személyazonossági elemek töredékeiből állítanak össze egy új személyazonosságot. Arra számítunk, hogy a kisvállalkozások továbbra is célpontok maradnak, mivel gyakran nincsenek meg az erőforrásaik vagy a tudásuk a biztonsági eszközök kezeléséhez.