2p

Földbe áll a magyar gazdaság? Okozhat földrengést az amerikai elnökválasztás? Mire lesz elég a kormány akcióterve?
Online Klasszis Klub élőben Pogátsa Zoltánnal!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a közgazdász-szociológustól!

2024. október 31. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Drágult az áram, így pedig kezd elmenni a kedv az elektromos autóktól is.

Évekig tartó növekedés után a támogatások kifutása és az áramdíj emelkedése miatt két év alatt a felére csökkenhet az elektromos autók részaránya a németországi értékesítésekben Ferdinand Dudenhöffer autóipari szakértő csütörtökön publikált előrejelzése alapján.

Fotó: Pixabay
Fotó: Pixabay

Dudenhöffer, a duisburgi egyetem professzora, a Center Automotive Research (CAR) kutatóintézet vezetője szerint jövőre 484 ezer elektromos autót értékesítenek majd Németországban, ami 21,3 százalékos piaci részesedésnek felel majd meg a teljes forgalomban, 2024-ben pedig már csak 362 ezret, szemben az idén várható mintegy 720 ezerrel. Az elektromos autók piaci részesedése ezzel a mostani 27,8 százalékról 2024-ben csaknem a felére, 14 százalékra csökkenne. Dudenhöffer szerint az elektromos autók a kormányzati támogatás korlátozása, valamint a jelentős mértékben megemelkedett energiaárak miatt válnak majd kevésbé kelendővé.

A plug-in hibridek már a jövő évtől egyáltalán nem kapnak támogatást Németországban. A teljesen elektromos akkumulátoros járművekre pedig az "innovációs prémium" a nettó listaáraktól függően 4500-6750 euró közötti összegre csökken a korábbi 7500-9000 euróról. A CAR becslései szerint a támogatási keret ráadásul 2023 végére ki is merül.

(MTI)

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!